שמן קיק – מסודות היופי של המלכה

שמן קיק יכול לחולל פלאים עבור השיער והעור. בחבר הותיק הזה אפילו קליאופטרה השתמשה, וגם אתם יכולים להפוך אותו למרכיב הסודי בשגרת הטיפוח שלכם!

השמן נחשב לתרופה היעילה והעתיקה ביותר בטבע, אך למרות זאת, רבים עדיין מכירים אותו בתור תרופה טבעית לעצירות, ולא מודעים לשפע הסגולות המדהימות שלו.

אנחנו בספירולינה משוגעים על השמן הקסום הזה וחשוב לנו שכולם יכירו את התכונות הנפלאות שלו, במאמר הבא נספר לכם על היתרונות המופלאים של שמן קיק ואיך ניתן לשלב אותו בשגרת הטיפוח הקבועה שלכם בקלות.

מה זה שמן קיק?

שמן קיק מופק מזרעי צמח הקיקיון המצוי, הוא סמיך וצבעו זהבהב שקוף.

אמנם בזרעי הקיקיון ישנו אנזים רעיל בשם ריצין, אך תהליך הפקת השמן משלב חימום אשר מנטרל את הריצין ומאפשר שימוש בטוח. בתקופה העתיקה במצרים, יוון ורומא השתמשו בו כדלק למנורות, כתרופה טבעית לטיפול בגירוי עיניים, וכדי לעודד צירי לידה כשהגיעה השעה.

השמן מצויין לשימוש הן כתכשיר קוסמטי והן כשמן טיפולי, לסיוע במגוון בעיות בריאות.

השימושים הנפוצים ביותר בשמן קיק הם לחיזוק וטיפוח השיער, הריסים והגבות, לטיפוח העור ולהפגת כאבים. איך תשתמשו בו להשגת התוצאות הנדרשות? הנה כל הפרטים:

היתרונות הבריאותיים של שמן קיק לשיער

לשמן קיק יש מספר תכונות בזכותן הוא נחשב כמוצר טיפוח מעולה לשיער:

  1. הוא יכול להעניק לשיער לחות עמוקה, ובכך להגביר את הגמישות שלו ולהפחית את הסיכוי לשבירת השיער.
  2. הוא מכווץ את זקיקי השיער כך שהחיבור שלהם עם הגוף מתחזק, וכך הוא מסייע במניעת נשירת שיער.
  3. השמן נכנס עמוק לרקמות וממריץ את זרימת הדם לקרקפת, ובכך תורם לשיער בריא וחזק יותר ואפילו מעודד צמיחה.
  4. הוא אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי, מה שיכול לשמור על בריאות השיער ולעודד צמיחה, ולכן, השיער הופך מלא וסמיך יותר. בנוסף, בזכות תכונות אלו הוא מסייע מאוד לאנשים הסובלים מקשקשים וגירוד בקרקפת.

חייבים לומר שאמנם, אין כרגע הוכחות מדעיות לכך ששמן קיק יכול לעזור בשיקום השיער, אבל לרפואה המסורתית עתיקת היומין יש הרבה כוח. רבים מאמינים בתרומה שלו לבריאות השיער ומשתמשים בו למטרות שונות: למניעת קשקשים, להענקת לחות לקרקפת, לחיזוק את השיער, לזירוז הצמיחה, לטיפול בקצוות מפוצלים, להחלקת השיער וכדי להעניק לו ברק טבעי. ורבים יישבעו שהוא המוצר הטוב ביותר אם אתם מעוניינים לגדל ולעבות גבות וריסים.

איך משתמשים בשמן קיק לשיער בריא?

מכיוון שהשמן סמיך ודביק מאוד, קשה למרוח אותו על השיער מבלי למשוך או להכאיב, ולכן הדרך הטובה ביותר ליהנות מהיתרונות שלו היא לדלל אותו עם שמן טבעי נוסף כמו שמן קוקוס, שמן סומסום, שמן שקדים, שמן אבוקדו, שמן חוחובה, שלכל אחד מהם יש יתרונות נפלאים לטיפוח השיער.

*לפני השימוש במוצר חדש תמיד כדאי לעשות בדיקת רגישות ולמרוח כמות קטנה על העור. המתינו שעה, אם לא חשתם גירוי או אלרגיה, אתם יכולים להמשיך.

שמן קיק לשיער הוראות שימוש

קחו 2 כפיות שמן קיק, דללו עם 4 כפיות של שמן קוקוס (או שמן אחר מהמבחר שהצענו), זה גם יוסיף לו ריח נעים, וגם יהפוך אותו קל למריחה על השיער. אם אתם בעלי שיער ארוך יתכן שתצטרכו להכפיל את הכמות.

מרחו על השיער והקרקפת ולהשאיר עד מקסימום שעתיים.

מומלץ להשתמש בשמן קיק פעם בשבוע ולא יותר, כדי שלא יגרום לשיער סבוך או דהוי.

ניתן גם למרוח אותו רק על קצוות השיער לטיפול בקצוות מפוצלים, או רק על הקרקפת לטיפול בקשקשים, כמו כן ניתן לבחור שמפו המכיל שמן קיק לטיפוח יומיומי.

שמן קיק לריסים ולגבות

לא רק שיער הראש יהנה מנפלאות השמן העתיק. שמן קיק משמש גם לטיפוח ועיבוי טבעיים של הריסים והגבות ומעניק לשערות הקטנות מראה חי, בריא וזוהר! על הריסים והגבות קל יותר להשתמש בשמן כפי שהוא מבלי לדלל אותו.

שמן קיק לריסים הוראות שימוש

קחו כמות קטנה של שמן עם האצבע, מברשת ריסים או עם מקל אוזניים, הניחו לשמן לטפטף, ורק אז מרחו על בסיס הריסים ועל הריסים עצמם.

ניתן להשאיר את שמן הקיק על הריסים למשך מספר שעות או למרוח לפני השינה ולהשאיר אותו למשך הלילה.

כדי להסיר את השמן, שטפו את הפנים עם מים פושרים וסבון פנים עדין.

במקרה של גירוי על העור, או אם נכנס לכם שמן לעיניים, אל דאגה, פשוט הסירו אותו בעזרת מים וסבון.

שמן קיק לגבות הוראות שימוש

קחו כמות קטנה של שמן עם האצבע או מברשת גבות (מברשת שיניים שכבר לא בשימוש תהיה מצויינת למשימה) או עם מקל אוזניים, הניחו לשמן העודף לטפטף, ורק אז מרחו על הגבות.

מרחו את השמן על כל הגבה ובעזרת שפשוף עדין, החדירו אותו לשורשי השיער. ניתן להשאיר את השמן על הגבות או להסירו בעזרת שטיפת הפנים עם סבון.

שמן קיק לפנים

כשאנחנו חושבים על קוסמטיקה לפנים, אנחנו רוצים מוצר שיזין את העור, ירכך אותו, ישמור על הלחות הטבעית ויסייע למראה זוהר, צעיר ורענן. שמן קיק עונה על כל הדרישות הללו ועוד!

השמן עשיר במיוחד בויטמין E, מינרלים, נוגדי חמצון, ובחלבונים יקרים לעור הפנים כמו קולגן ואלסטין, שאחראים על מוצקות וגמישות העור ומסייעים בהפחתת קמטים. השמן חודר את השכבה החיצונית של העור, והוא מזין ומרכך אותו. שמן קיק מסייע גם בטיפול טבעי באקנה, ובניגוד לתרופות כימיות רבות, הוא עושה זאת מבלי לייבש את עור הפנים!

שמן קיק לפנים הוראות שימוש

הרגישו את הסמיכות ובדקו אם היא נעימה למריחה על העור או אם תרצו למהול אותו בשמן נוסף שיסייע למריחה קלה יותר. שמן טבעי כמו שמן קוקוס, זית, חוחובה וכדומה יהיו מצויינים למטרה.

על פנים נקיות לחלוטין מרחו שכבה דקה של שמן ועסו את הפנים בעדינות למשך מספר דקות. ניתן להשאיר למשך הלילה או להסיר לאחר מספר דקות. חשוב להקפיד על שכבה עדינה מאוד כדי למנוע חסימה של הנקבוביות.

ניתן להסיר את השמן בעזרת מטלית לחה ולאחר מכן לנקות בעזרת סבון פנים עדין.

שמן קיק כמשכך כאבים טבעי

החומצה הריצינולאית מהווה 90% מההרכב של השמן, היא ידועה ביכולת שלה לפעול כמשככת כאבים טבעית והיא בעלת תכונות אנטי דלקתיות. לחומצה יש יכולת מדהימה לחדור עמוק לרקמות העור ולטפל בדלקות באופן טבעי ואפקטיבי. בזכות התכונות האלה, השמן מקל על כאבי שרירים ומכות יבשות, והוא מצוין לטיפול בדלקת פרקים.

שמן קיק משכך כאבים הוראות שימוש

עסו את השמן על המקומות הכואבים או הפצועים והניחו לו להיספג בעור.

שמן קיק לעור הגוף

בזכות היכולת שלו לחדור עמוק לרקמות העור ולרפא את התאים מבפנים, שמן קיק יעיל במיוחד גם לטיפול טבעי בצלוליט, סימני מתיחה, ובמניעה והפחתת צלקות. הוא עוזר רבות בשיקום העור והקלה על הכאב במקרים של שריטות ופצעים, וניתן להשתמש בו גם לריפוי עקבים יבשים וסדוקים.

שמן קיק לטיפול וטיפוח העור הוראות שימוש

לטיפול בצלוליט מומלץ לערבב עם שמן אורגנו, לעסות ולהחדיר היטב את החומר לעור באזורים בהם הופיעה התופעה. לסימני מתיחה, צלקות, שריטות, פצעים ועקבים סדוקים יש לעסות את האזור עם השמן, כחלק משגרת הטיפוח שלכם, לפחות פעם אחת ביום.

לסיכום – אוצר מן הטבע

שמן קיק הוא מכרה זהב של בריאות בעל אינספור סגולות מדהימות והסוד להשגת התוצאות הוא התמדה!

השמועה אומרת שאפילו קליאופטרה, הידועה בסודות הטיפוח והיופי שלה, השתמשה בשמן קיק על מנת להבהיר את האזור הלבן בעיניים.

ובנוסף לכל זה, תאמינו או לא, שמן הקיק אינו יקר!

תוכלו למצוא אצלנו באתר שמן קיק טהור בכבישה קרה, במחיר נפלא וליהנות מכל הסגולות המדהימות האלו באיכות הגבוהה ביותר.

מקורות

https://www.healthline.com/nutrition/castor-oil#precautions

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387693/

https://www.absolution-cosmetics.com/en/blog/face-oil/castor-oil-face

צפו: https://www.youtube.com/watch?v=1_vnryKr9CM

צפית לאחרונה