נשירה אחרי לידה – הגורמים ודרכי הטיפול

נשירת שיער אחרי לידה הינה תופעה שכיחה המשפיעה על נשים לאחר לידה. נשירת שיער לאחר לידה הינה תופעה טבעית שניתן לטפל בה במגוון דרכים.
מהן הדרכים המומלצות לטיפול בנשירת שיער אחרי לידה, מדוע מתרחשת נשירת שיער לאחר לידה ועם איזו חברה כדאי שתיצרו קשר בכדי להתחיל טיפול? כל המידע החשוב במדריך שלפניכם.

מדוע מתרחשת נשירה אחרי לידה?

לאחר הלידה וסיום תקופת ההריון שלוותה בשינויים הורמונליים רבים, זקיקי השיער בקרקפת “משלימים פערים”, חוזרים לשלב המנוחה ומתחילים להנשיר את השיער העודף.
השיער מתחלף ומתחדש במחזוריות קבועה המורכבת משלושה שלבים – שלב הגדילה (Anagen), שלב הסיום (Catagen) ושלב המנוחה (Telogen).
בתקופת ההריון הגוף מתגייס להזנת העובר, מחזוריות זקיקי השיער משתנה וכלל הזקיקים נמצאים בשלב הגדילה בלבד. לכן, בחודשים שלאחר הלידה השערות נושרות בכמויות גדולות מהרגיל.

מהם הגורמים העיקריים המשפיעים על נשירת שיער לאחר לידה?

  • שינויים הורמונליים – תקופת ההריון משפיעה על המאזן ההורמונלי של הגוף. במהלך ההריון רמת ההורמונים בגוף עולה משמעותית ויורדת במהירות מיד לאחר הלידה.
    בתקופת ההריון רמות גבוהות של אסטרוגן מנעו את נשירת השיער המתרחשת באופן טבעי בעקבות מחזוריות השיער. לאחר הלידה רמות ההורמונים יורדות והשיער מפצה על “החסך בנשירה” בנשירה מוגברת יותר מהנשירה הטבעית.
  • חסכים תזונתיים – נשירת שיער לאחר לידה מתרחשת גם בעקבות מחסור בויטמינים ומינרלים שנגרם בשל איבוד דם רב במהלך הלידה. בתקופת ההריון מתרחש עומס רב על גוף האישה.
    אם האישה אינה מקפידה על תזונה איכותית המורכבת מכל אבות המזון ומויטמינים חיוניים, מאגרי הויטמינים יסופקו לתזונת העובר המתפתח בעוד גוף האישה ישאר חסר. ההשפעה על השיער צפויה להיות מורגשת רק לאחר הלידה בשל כך ששיעור נשירת השיער במהלך ההריון נמוך מהרגיל.
  • מתחים נפשיים – נשירה אחרי לידה מתרחשת גם בעקבות מתחים נפשיים המפרים את האיזון ההורמונלי בגוף.
    הלידה עצמה, הכנת הסביבה החדשה לתינוק וההסתגלות לשינויים המתרחשים בגוף בתקופת זמן מצומצמת עלולים לגרום ללחצים ולמתחים נפשיים רבים המפרים את האיזון ההורמונלי בגוף האישה וגורמים לנשירת שיער.

טיפים והמלצות לטיפול

  1. תזונה נכונה – צמיחת שיער בריאה מתחילה בתזונה נכונה ומאוזנת, הקפדה על תפריט המכיל את כל אבות המזון עשויה לסייע בטיפול בתהליך נשירה לאחר לידה. מומלץ לצרוך מזונות המכילים ברזל, אבץ וויטמינים מסוג B המסייעים בחיזוק שורשי השיער ובצמיחתו.
    כדאי לשלב בתזונה גם מזונות על כמו ספירולינה, עשב חיטה, עשב שעורה, זרעי צ’יה העשירים בחלבון לצורך צמיחה תקינה של השיער. במידת הצורך מומלץ ליטול ברזל החל מהחודש השלישי להריון ועד שישה שבועות לאחר הלידה.
    דוגמאות למזונות המכילים ברזל: קקאו, גוג’י ברי, אבוקדו, ברוקולי וקטניות מסוגים שונים – חומוס, שומשום, אפונה, עדשים, תרד, פטרוזיליה, פירות יבשה, אגוזים, קינואה.
    דוגמאות למזונות המכילים אבץ: ספירולינה, כלורלה, מורינגה, קינואה, שעועית, חומוס, שקדים, נבטים.
    דוגמאות לתוספי תזונה מומלצים: ויטמין B, C E , ביוטין ואבץ במינונים נכונים.
  1. סירוק עדין של השיער – אם את סובלת מנשירת שיער אחרי לידה כדאי שתסרקי את שיערך במברשת רכה בעלת סיבים מרווחים שמונעים סירוק אגרסיבי העלול לגרום לנשירה. תוך עיסוי עור הקרקפת להמרצת זרימת הדם ועידוד צמיחת שיער מחודשת.
  2. הרגלי טיפוח בריאים – אם את סובלת מנשירה אחרי לידה עלייך לסגל לעצמך הרגלי טיפוח בריאים. מומלץ להשתמש בשמפו ובמרכך טבעיים המכילים פחות חומרים פעילים. רצוי להשתמש במסכות טיפוליות, באמפולות, בשמנים טבעיים ובסרומים טבעיים לשיער.
    יש לבצע את החפיפה תוך עיסוי הקרקפת להמרצת זרימת הדם ולעידוד צמיחה מחודשת. מומלץ להקפיד על ייבוש השיער עם מגבת בתנועות עדינות. שמנים טבעיים שיתאימו לטיפול בנשירת שיער לאחר לידה: שמן קיק, שמן המפ, שמן מורינגה, שמן אבוקדו, שמן קוקוס.
  3. מניעת טיפולים מיוחדים – בתקופת הנשירה לאחר הלידה חשוב להימנע מהחלקות מצביעת השיער, מסלסול או שטיפות. מומלץ להשתמש במוצרים בעלי PH נמוך על מנת לשמור על איזון הקרקפת.
  4. להימנע מאיסוף השיער – בתקופת נשירה לאחר לידה סיבי השיער בקרקפת נחלשים. לכן יש להימנע מאיסוף השיער ומתסרוקות מעוצבות ומתוחות.

כמה זמן נמשכת נשירת השיער לאחר הלידה?

בחלוף חצי שנה מהלידה זקיקי השיער אמורים לשוב למחזוריות רגילה, ונשירת השיער צפויה להיפסק באופן טבעי. במקביל כדאי להיעזר במוצרי שיער טבעיים המסייעים בעידוד תהליך ההחלמה ובתוספי תזונה עשירים כמו סופר פוד שיזינו את הגוף בויטמינים, מינרלים וחלבון הדרושים לו.

עם איזו חברה מומלץ ליצור קשר על מנת להתחיל טיפול?

הכירו את חברת ספירולינה פול לייף – חברה המתמחה במזון על, בקוסמטיקה טבעית ובתוספי תזונה.
אנו מאמינים כי קביעת הרגלי תזונה וטיפוח נכונים תוך שימוש במוצרים מתקדמים ומוקפדים המכילים ויטמינים ומינרלים יכולים לסייע באופן משמעותי בהתמודדות עם נשירת שיער לאחר לידה ובהתמודדות עם ליקויים בריאותיים נוספים.
יחד עם המומחים של ספירולינה פול לייף תוכלו לאבחן את הבעיה מהשורש ולקבל טיפול מותאם אישית, ממוקד ויעיל לנשירת שיער אחרי לידה. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר בכדי לקבל ייעוץ והכוונה למוצרים הטבעיים שיכולים להתאים בדיוק למה שאתם צריכים.

צפית לאחרונה