חוכמת החוחובה - סגולות ושימושים של שמן חוחובה טהור

החכמים האינדיאנים גילו אותו, הוא גדל במדבר, בעל פרי עשיר והוא מככב בתעשיית הקוסמטיקה. מה יש בשמן החוחובה שהוא כל כך מיוחד? ולמה אנחנו ב’ספירולינה פול לייף‘ משלבים אותו במוצרים הנפלאים שלנו (כמעט) בכל הזדמנות? 

כל מה שתרצו לדעת על היתרונות המופלאים והשימושים של השמן החכם והנדיב הזה, תמצאו כאן במאמר. תיהנו!

שמן חוחובה – נעים (מאוד) להכיר

שמן החוחובה מופק מזרעי שיח החוחובה, צמח רב שנתי שאוהב לגדול בסביבה מדברית. מקורו של הצמח במדבריות של אמריקה והראשונים שהפיקו את השמן והשתמשו בו לריפוי פצעים, היו השבטים האינדיאנים האצטקים שחיו במדבר סונורה שבצפון אמריקה.
הפרי של החוחובה הוא דמוי בלוט בעל זרע חום קשה ותכולת השמן בו היא כ-50%. השמן מופק בכבישה קרה השומרת על הערך הבריאותי העשיר שלו. 

מה שמייחד אותו משמנים צמחיים אחרים הוא שהוא לא בדיוק שמן, אלא שרשרת ארוכה של תרכובות אורגניות וחומצות שומן, מה זאת אומרת?
לשמן החוחובה יש מבנה והרכב מולקולרי דומים ל-‘סבום’, שהוא השומן הטבעי שהעור שלנו מייצר להענקת לחות. עובדה זו גורמת לשמן להיספג בקלות בעור ולהעניק תחושה נעימה שאינה שומנית ולכן שמן החוחובה מככב במוצרים קוסמטים טבעיים רבים לטיפוח וריפוי העור והשיער.

אז למה טוב שמן חוחובה?

השמן בעל המרקם המיוחד שופע ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן איכותיות, נוגדי חמצון והוא בעל איכויות אנטי דלקתיות. איך כל זה יכול לעזור לנו? בואו נעמיק בפרטים:

סגולות שמן חוחובה לעור

הגנה על העור

השמן מכיל שפע של נוגדי חמצון, ויטמינים כמו A ו – E וחומצות שומן אומגה 6, שהם מרכיבים חיוניים להזנת שכבת העור החיצונית המגנה על השכבות הפנימיות יותר. הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות, הוא מאזן את הלחות הטבעית של העור, והשימוש בו מעניק לעור את הרגיעה והתמיכה הנחוצים לתהליכי ריפוי.
התכונות האלה יכולות להיות מועילות במיוחד במקרים של אקזמה ופסוריאזיס, מריחה יומיומית על האזורים הפגועים תסייע בהקלה ובנסיגה של הדלקות.

איזון והרגעת עור יבש

בגלל ההרכב הייחודי שלו, כאשר מורחים שמן חוחובה על הפנים, הוא מחקה את פעולת השומן הטבעי של העור, הוא מאזן את העור ומשפיע על הגברת או הפחתת ייצור השומן, בהתאם לצורך. התכונות האנטי דלקתיות תורמות להרגעת העור ועם איזון הלחות, שוב, העור יכול לשקם את עצמו.
מריחת השמן על העור תסייע לקבלת עור מאוזן ורך.

טיפול בבעיות אקנה

הרכב השמן הכל כך דומה לעור שלנו, האיזון שהוא מעניק לעור בנוגע לייצור השומן הטבעי והתכונות האנטי דלקתיות שלו הנלחמות בחיידקים הגורמים לפצעונים – הופכים את השמן לבחירה מצויינת לאלה הסובלים מבעיות אקנה ומחפשים טיפול טבעי אפקטיבי באקנה.
כדאי למרוח אותו לפני מריחת מוצרי טיפוח כבדים יותר כדי להגן על העור או להשתמש בו עם מוצרים אחרים שנלחמים באקנה כמו שמן עץ התה.

אנטי אייג’ינג

אמרנו כבר שהשמן שופע כל טוב. בנושא האנטי אייג’ינג יש לשמן החוחובה איכות מופלאה, יש בו ויטמין E שמסייע לעור להגן על עצמו מפני רדיקלים חופשיים (שגורמים להזדקנות מוקדמת), והוא עשיר בחומצות אמינו שהן אבני הבניין של הקולגן. השימוש בשמן מפחית הופעת קמטים וקמטוטים והוא משפר פלאים את מרקם העור, הגוון והגמישות שלו.

נלחם בפצעי קור

במקרה של פצעי קור, שמן חוחובה מעכב את הנגיף הגורם לפצעים מלהתפשט לתאי עור בריאים וכשמדללים בו שמן עץ התה או שמן מנטה, התערובת מפחיתה את חומרת הפצעים ומונעת היווצרות חדשים.

להסרת איפור

שמן החוחובה קל משקל ואינו שומני, ולכן ניתן להשתמש בו כמסיר איפור טבעי נהדר שלא דורש מאמץ או שפשוף של העור. עסו כמה טיפות על הפנים ולאחר כדקה נגבו בעדינות עם מטלית רטובה וחמימה והסירו את האיפור בקלות.

יתרונות שמן חוחובה לשיער

מרכך שיער

זוכרים שאמרנו שהמולקולות של שמן החוחובה דומות לסבום המיוצר באופן טבעי ע”י העור שלנו? במצב בריא ומאוזן הסבום מצפה גם את השיער שלנו בשמן טבעי.
בנוסף לדמיון שלו לשומן הטבעי שלנו, שמן החוחובה מכיל חומצה פלמיטית וחומצה בטארית שידועות באיחוי והגנה על השיער.
מריחה של השמן על השיער והקרקפת יכולה לאזן את השיער ולגרום לו להפוך רך ובריא.
ניתן גם להוסיף למרכך או למרוח רק על הקצוות ואם השיער ממש יבש, אפשר ליצור אפקט עמוק יותר ולהשתמש בו כמו מסכה טבעית לשיער (למספר שעות או למשך הלילה).

מעלים קשקשים

מכיוון שהוא מאזן את לחות העור ומונע יובש או שומניות יתר, עיסוי הקרקפת בשמן חוחובה יכול לסייע במניעה או הפחתה של תופעות מטרידות כמו קשקשים או גירוד בקרקפת.
השתמשו בו כטיפול מקדים לפני חפיפה או כמרכך לאחר החפיפה והקשקשים יעלמו.

מגן מנזקים

חומצות השומן האיכותיות המצויות בשפע בשמן החוחובה לא רק מזינות את השיער, אלא גם מגנות עליו מפני נזקים הנגרמים משימוש במכשירים חמים לעיצוב השיער.
נוגדי החמצון שמגנים על העור, עושים את אותה עבודה גם על השיער, הם מגנים על השיער מפני רדיקלים חופשיים מזיקים וכך טיפוח שיער צבוע בעזרת השמן יאריך את חיי הצבע ויעניק לשיער רכות וברק נפלאים.
מרחו מספר טיפות על קצות האצבעות והעבירו אותן בעדינות בשיער, לפני או אחרי העיצוב.

מעבה את השיער ומעודד צמיחה

הוויטמינים והמינרלים המצויים בשמן חוחובה (ויטמינים B ו-C, אבץ, נחושת) מזינים את השיער ותורמים לעיבוי השערה ולהתחדשות הצמיחה.
השמן הוא מוצר מעולה גם לחיזוק השיער, מומלץ למרוח כמה טיפות על הקרקפת כחלק משגרת הטיפוח, זה יתרום ללחות בריאה של זקיקי השיער וימנע יובש העלול להוביל לנשירת שיער.

החוכמה המדברית העתיקה של החוחובה במוצרים של ספירולינה פול לייף

כפי שאתם מבינים, האיכות המדהימה של השמן הותיק הזה, ייחודית ומותאמת במדויק לעור והשיער שלנו, ולכן אנחנו ב’ספירולינה פול לייף’ אוהבים להשתמש בו בהרבה מהמוצרים שלנו.
כמובן שלא נוכל לפרט כאן על כולם, אז בחרנו ארבעה מוצרים מדהימים שלנו המכילים שמן חוחובה – השימוש בהם יעניק לכם תוצאות נפלאות לבריאות העור, השיער והנפש.

תיהנו: 

  • שמן חוחובה טהור – 100% שמן טהור ללא תוספות, אורגני בכבישה קרה. שמן נפלא שמשאיר תחושה נעימה ולא שומנית על העור.
    הוא מלא כל טוב ומעולה להזנה, אנטי אייג’ינג, לריכוך והרגעה. השמן מסייע להתחדשות התאים והרקמות ומשקם עור פגוע ויבש או עור מצולק לאחר טראומה והוא מצוין גם לשיער ולטיפול בנשירה, קשקשים ובעיות קרקפת.
  • סרום ויטמין C להבהרה – סרום הבהרה מדהים לטיפול טבעי בכתמי עור ופיגמנטציה.
    מעניק לעור הזנה, לחות וגמישות והתוצאה היא עור פנים יפה, רך ונעים למגע. הסרום קליל, מכיל ויטמין C פעיל, 100% טבעי הידוע בתרומתו להבהרת כתמי פגמנטציה.
    עשיר בתרכובת שמני איכות מכבישה קרה, בניחוח הדרי מעורר ומאזן. הסרום מתאים לכל סוגי העור ולשימוש יום יומי רק בשעות הלילה ובמקרים של פיגמנטציה, חשוב למרוח קרם הגנה על הפנים והגוף.
  • קרם פנים לילה – מתאים לפעילות ארוכת טווח על עור נקי שנח בזמן השינה.
    על בסיס מיץ צמח האלוורה הידוע בסגולותיו להזנה, לחידוש התאים ולהרגעת העור, מכיל שמנים איכותיים עשירים בנוגדי חמצון, בוויטמינים ובחומצות שומן להזנת העור, לריכוך ולאנטי אייג’ינג, חומצה היאלורונית למיצוק ואלסטיות העור למראה עור זוהר ורענן, וכל זה בניחוח מתקתק ועדין.
  • שמפו טבעי – שמפו מזין ועשיר לחיזוק ולשיקום השיער, ללא מלחים, מיועד גם לשיער שעבר החלקה. מעניק לשיער רכות וברק ומסייע לחיזוק ושיקום זקיקי ושורשי השיער.
    עשיר בחלבונים ותמציות צמחים קמומיל, אלוורה, חוחובה וסרפד להזנה, בריאות והרגעת הקרקפת, בניית תאי השיער ושמני האיכות בוראז’ וארגן הידועים בתועלתם למראה שיער מבריק ומגע רך. בניחוח מתקתק עדין של ורדים קוקוס ובאריזת חיסכון משפחתית משתלמת במיוחד!

לסיכום

השמן המופלא הזה יכול להיות חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח היומית שלכם בכל כך הרבה דרכים ולטפל בכל כך הרבה בעיות. אנחנו בטוחים שכשתנסו אותו תתאהבו ותרצו להפוך אותו למוצר בסיסי בארון התרופות הטבעי שלכם.
אם אתם זקוקים להתייעצות בנוגע לשימוש בשמן, פנו אלינו ונשמח לענות על כל שאלה.

צפית לאחרונה