נשירת שיער אצל ילדים – הגורמים, הטיפים ודרכי ההתמודדות

נשירת שיער הינה תהליך טבעי המתרחש בקרב ילדים, מבוגרים, נשים וגברים.
כמו אצל מבוגרים, נשירת שיער אצל ילדים מתבטאת בכמויות גדולות של השיער המלוות אותם לכל מקום.
מהם הגורמים לתהליך נשירת שיער לילדים, אילו דרכי טיפול מומלצות ועם מי כדאי ליצור קשר בנוגע לבעיה? כל המידע החשוב במאמר שלפניכם.

נשירה אצל ילדים – למה זה קורה?

קיימות כמה תופעות שכיחות שבגינן ילדים עלולים לסבול מנשירת שיער –

  • גזזת – ‭ – Tinea capitis‬גזזת הינה תופעה בה פטריה בקטריאלית פוגעת בשיער, בתפקודו התקין, פוגעת במחזור השיער וגורמת לתהליך נשירת שיער.
    הגזזת פוגעת בגוף השערה, בזקיקיה ועלולה אף לגרום לקשקשים, לגירוד, לשבירת השערה ולהופעת נקודות שחורות על גבי העור.
    לסובלים מהתופעה יהיו התקרחויות באיזורי הקרקפת, הגבות ובמקרים מסוימים גם הריסים עלולים להיפגע. ניתן לאבחן גזזת באמצעות דגימת שיער. 
  • אלופציה אראטה – אלופציה אראטה ובאנגלית‭ Alopecia Areata ‬גורמת לשיער להישבר ולהיחלש בקלות ובמהירות. זוהי הפרעה אוטואימונית לא מדבקת המאופיינת בהתקרחויות בקרקפת ונקבוביות בציפורניים.
    ניתן לאבחן אלופציה אראטה באמצעות בדיקה מיקרוסקופית של זקיק שיער. 
  • מתיחת שיער – Traction Alopecia. נשירה כתוצאה ממתיחת שיער מתרחשת בעקבות מתיחת השיער בחוזקה אחורנית. מתיחת השיער אחרונית לאורך זמן גורמת לנזק בשיער לטווח הארוך הגורם לקו השיער הקדמי לעלות מעלה. 
  • טריכוטילומניה – טריכוטילומניה ובאנגלית Trichotillomania הינה נשירת שיער המתרחשת בעקבות תלישה עצמית של השיער.
    ילדים עלולים לתלוש את שערם כאשר הם מרגישים לחץ, חרדה ומצוקה ואף בעקבות טראומה או התעללות.
    לאחר התלישה שורשי השיער יהיו שבורים ופגומים. ניתן לאבחן טריכוטילומניה באמצעות מיקרוסקופ. 
  • נשירת שיער כתוצאה מבעיות אנדוקריניות – בעיות אנדוקריניות הורמונליות מפרות את האיזון ההורמונלי בגוף, פוגעות בתהליך חילוף החומרים וכתוצאה מכך גורמות לנשירת שיער אצל ילדים.
    תת פעילות בלוטת התריס הינה ליקוי הורמונלי נפוץ הגורם לנשירת שיער. במצב זה בלוטת התריס אינה מייצרת כמות מספקת של הורמונים הנדרשים לויסות המטבוליזם בגוף.
    ניתן לאבחן את תת פעילות בלוטת התריס באמצעות בדיקת דם ובאמצעות סריקה של הבלוטה. 
  • נשירת שיער כתוצאה מתזונה לא מאוזנת – תזונה לא מאוזנת שאינה מורכבת מכל אבות המזון ומכל חומרי ההזנה הנדרשים לגוף, מחלישה את תפקוד הגוף וגורמת לנשירת שיער.
    מומלץ לכלול בתזונה מרכיבים כמו ויטמין H וביוטין המסייעים לגוף להמיר פחמימות לגלוקוז. חשוב להקפיד גם על צריכה של אבץ. אבץ הינו מינרל חיוני המעורב בתהליך חילוף החומרים בתאים.
    בחלק מהמקרים נשירת שיער כתוצאה מתזונה לא מאוזנת יכולה להיות גם בעקבות עודף ויטמינים – בעיקר בעקבות עודף של ויטמין A. 

כמה טיפים להתמודדות עם נשירת שיער לילדים –

תהליך טיפול עבור נשירת שיער ילדים הינו תהליך חשוב הדורש תשומת לב והתעקשות. קיימים מספר טיפים להתמודדות עם נשירת שיער לילדים –

  • חפיפה עדינה – מומלץ לחפוף את השיער בעדינות ולהשתמש בשמפו ומרכך המכילים כמות קטנה יותר של חומרים פעילים ויסייעו בחיזוק שורשי השיער.
    יש לבצע את החפיפה תוך עיסוי עדין של הקרקפת על מנת להמריץ את זרימת הדם ולעודד צמיחה מחודשת. 
  • סירוק עדין של השיער – סירוק עדין של השיער ושימוש במברשת רכה בעלת סיבים מרווחים אחד מהשני עשוי למגר את היחלשות שורשי השיער ואת תהליך נשירת השיער. 
  • הקפדה על תזונה נכונה – תזונה נכונה המכילה ויטמינים ומינרלים חיונית להתפתחות הילד ולטיפוח ולחיזוק שורשי השיער.
    מומלץ להקפיד על תפריט עשיר בויטמינים ומינרלים חיוניים  כדוגמת אבץ, ויטמינים מסוג B וברזל. רצוי לשלב גם מזונות על עשירים בחלבון כדוגמת ספירולינה, זרעי צ’יה, עשבי שעורה וחיטה. 

האם קיימת השפעה רגשית לנשירת שיער אצל ילדים?

בהחלט. ילדים מודעים לחשיבות השיער, מתגאים בו וכל ליקוי המתרחש בשיער עלול לגרום להם לסבול מדימוי עצמי נמוך, ממתח נפשי עצום, מהפרעות אכילה ומבעיות נוספות המחייבות טיפול מקצועי.
בנוסף, לילדים ובמיוחד למתבגרים חשוב להרגיש שייכים ולא להיות יוצאי דופן מסביבתם. נשירה אצל ילדים עלולה לגרור תגובות פוגעניות ולגרום להם להרגיש שהם אינם שייכים ורצויים.

עם איזו חברה כדאי ליצור קשר בנוגע לטיפול בנשירת שיער לילדים?

הכירו את חברת ספירולינה פול לייף – חברה המתמחה בקוסמטיקה טבעית, בסופר פוד ובתוספי תזונה. החברה מורכבת מאנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון עשיר בטיפול בנשירת שיער באמצעות תכשירים טבעיים איכותיים.
בספירולינה פול לייף אנו מאמינים כי יצירת שגרת טיפוח ותזונה בריאה תוך שימוש במוצרים מתקדמים ומוקפדים המכילים ויטמינים ומינרלים יכולים לסייע באופן משמעותי בהתמודדות עם נשירת שיער בקרב ילדים, מבוגרים וגם בהתמודדות עם ליקויים בריאותיים נוספים.
יחד עם המומחים של ספירולינה פול לייף תוכלו לאבחן ביסודיות את הגורמים לנשירה ולקבל טיפול מותאם אישית לנשירת שיער לילדים. מזמינים אתכם ליצור קשר עימנו על מנת לקבל ייעוץ והכוונה למוצרים הטבעיים שיכולים להתאים באופן המדויק לבעיה שממנה אתם סובלים.

צפית לאחרונה