נשירת שיער אצל גברים – הסיבות והפתרונות

נשירת שיער הינה תופעה המשפיעה על אנשים במגוון גילאים ואוכלוסיות אך שכיחה במיוחד בקרב גברים בגילאי 50 פלוס. בשנים האחרונות גברה המודעות לתופעה וקיימים מגוון טיפולים המיועדים עבור נשירת שיער גברים.
אילו סיבות קיימות לנשירת שיער אצל גברים, מהן דרכי הטיפול המומלצות ועם איזו חברה כדאי ליצור קשר כדי לקבל עזרה? ריכזנו עבורכם במאמר את כל המידע החשוב שכדאי לכם להכיר.

מהן הסיבות לנשירת שיער בקרב גברים?

קיימות מספר סיבות עיקריות לנשירת שיער גברים –

  • שינויים הורמונליים – שינויים הורמונליים גורמים לנשירת שיער. הדוגמא העיקרית לנשירת שיער אצל גברים הנוצרת בעקבות שינויים הורמונליים הינה הפיכת הטסטוסטרון להידרו – טסטוסטרון ׁׂ(DHT).
    טסטוסטרון הופך לדהידרו–טסטוסטרון באמצעות “אנזים 5 אלפא רדוקטאז“. אנזים זה מצוי ברמות גבוהות בקרב גברים הסובלים מהתקרחות.
    נשירת שיער אצל גברים הנוצרת בעקבות שינוי הורמונלי זה גורמת להקטנת זקיקי השיער המצויים בקרקפת להידלדלות הדרגתית של השיער.  
  • התקרחות מוקדית עגולה – התקרחות מוקדית עגולה הינה תסמונת אוטואימונית המתבטאת בהופעת מוקד עגול או מספר מוקדים עגולים באיזורי הזקן, הקרקפת, הגבות והריסים.
    תסמונת זו מתרחשת כאשר נוצרים בגוף נוגדנים הפוגעים בזקיקי השיער באיזור ספציפי או במספר איזורים במקביל. 
  • נשירת שיער מפוזרת – מתאפיינת בהיעדר מוקד נשירה ברור ובדילול שיער כללי עקב מחסור בברזל, הפרעה בתפקוד בלוטת התריס וכן טיפולים כימותרפיים. נשירה מסוג זה מהווה את אחד מהגורמים המרכזיים המצריכים טיפול בנשירת שיער אצל גברים.
  • נשירה עקב לחץ –  מצבי לחץ נפשי חריפים עלולים לגרום לתופעות שונות כולל נשירת שיער מופרזת בתקופת זמן קצרה. מצבי סטרס עלולים לגרום גם  להלבנת השיער.
  • תזונה לקויה – אי צריכה מספקת של ברזל ושל ויטמינים החיוניים לגוף מהווה את אחד מהגורמים לנשירת שיער בקרב גברים.
    גם צריכה מרובה של מזונות מעובדים עתירי מלחים, שומנים וסוכרים פוגעת בחוזק זקיקי השיער בקרקפת וגורמת לנשירה. 
  • מצבים בריאותיים – מחלות כדוגמת אנמיה, דיאבטס, תת – פעילות בלוטת התריס וטרשת על סוגיה השונים יכולות לגרום לנשירת שיער גברים.
    גם אלרגיות, פגיעות פיזיות ושימוש תכוף בתרופות הינם מצבים בריאותיים הפוגעים בחוזק השיער וגורמים לנשירתו.

טיפול בנשירת שיער של גברים

לתחילת תהליך נשירת שיער של גברים סיבות רבות הקשורות בעיקר לתהליכים מטבוליים והורמונליים המתרחשים בגוף עם השנים. מומלץ לטפל בנשירת שיער טיפול טבעי? או שעדיף לטפל באמצעות תרופות? קיימות מספר דרכים מומלצות עבור טיפול בנשירת שיער אצל גברים שכדאי להכיר.

  • נטילת תרופות – תרופות מבצעות עיכוב אנזימטי המונע מהטסטוסטרון להפוך לדיהידרוטסטוסטרון וכתוצאה מכך מעכבות את נשירת השיער.
    קיימות בשוק תרופות המסייעות לגברים לטיפול בנשירת שיער. אחת מהתרופות המוכרות נקראת פרופסיה. אם בוחרים להתחיל לטפל בנשירת שיער באמצעות תרופות יש לקחת בחשבון את תופעות הלוואי שעלולות להתרחש. 
  • תכשירים לטיפוח השיער – עיסוי הקרקפת בשילוב תכשירים שונים מעודד את זרימת הדם באיזור המעודדת באופן ישיר את צמיחת השיער.
    שימוש בתכשירים לטיפוח השיער מסייע לשמור על בריאות שורש השיער.
    קיימים בשוק מגוון תכשירים המסייעים בהסרת תאים מתים ובקידום התחדשות השורשים כמו לדוגמה מכשיר הדרמה רולר – מכשיר חדשני בעל ראש גלגלת עם מספר מסילות בהן 192 מחטי טיטניום עדינות באורך 1.5 מ”מ החודרות לשכבת עור הקרקפת באופן אידיאלי ובשיטת מיקרונידלינג יוצרות זרימת דם מוגברת בקרקפת, הגברת הזנה ומלאי של חמצן לשורשי השיערה המביאים להאצת הצמיחה.
    כמו כן המחטים פוצעות את העור באופן מיקרוסקופי ומבוקר ויוצרות תעלות דרכן תכשירים קוסמטיים נספגים בעומק העור ומזינים אותו באופן מושלם (שיטת מזותרפיה) וכן מעוררים את העור לטפל באותם פצעים עדינים, לחדש ולשקם את הפגיעות בעור וכתוצאה מכך לייצור עצמי של חלבוני קולגן, קרטין ואלסטין המחזקים את רקמות החיבור, מזרזים ומאיצים צמיחת שיער מחודשת ומחזקים את שורשי השיערה.
  • תרופות סבתא – פתרונות טבעיים שיכולים לסייע בטיפול בנשירת שיער. למשל שמנים טבעיים כמו שמן קיק ושמן מורינגה.
    שמנים טבעיים אלו בעלי יכולת לעכב את תהליך הפיכת הטסטוסטרון לדהידרו–טסטוסטרון ובכך למנוע את נשירת השיער. 
  • שמירה על תזונה מאוזנת – תזונה מאוזנת עשירה בחלבונים, בויטמינים, בקטניות, בירקות ופירות מספקת לגופינו את מה שהוא צריך בכדי לייצר שיער חזק ובריא יותר.
    השיער מורכב מהחלבון קרטין ולכן זקוק לכמות מספקת של חלבונים לבריאותו התקינה. ויטמינים ומינרלים כמו אבץ ו-B3 לדוגמה, מסייעים בתהליך הסינטזה של חלבון הקרטין ומשמשים כנוגדי חמצון המגנים על עור הקרקפת מפני נזקים שונים.

האם התקרחות הינה תוצאה של נשירת שיער או של שיער דליל?

התקרחות הינה תוצאה של נשירת שיער מוגברת. שיער דליל אינו גורם להתקרחות אלא מעלה את הצורך במילוי ועיבוי.
חשוב להכיר בעובדה ששיער דליל נחשב לתופעה שכיחה מאוד בקרב גברים. בהתאם לנתוני המכון הלאומי לבריאות (NIH) התקרחות גברית מתרחשת בקרב למעלה מ 50 מיליון גברים ברחבי ארה”ב.

עם איזו חברה כדאי ליצור קשר בנוגע לטיפול בנשירת שיער אצל גברים?

ספירולינה פול לייף הינה חברה ישראלית המתמחה בקוסמטיקה טבעית, בסופר פוד ובתוספי תזונה.
לחברה מגוון רחב של מוצרים טבעיים מוקפדים העשוים לסייע בטיפול בנשירת שיער ובליקויים בריאותיים נוספים כמו לדוגמה: שמפו לחיזוק השיער ומסיכת שיער משקמת טבעית, כמוסות הרלייף המיועדות לעצירת נשירה ולחידוש צמיחת השיער, מכשיר הדרמה רולר לצמיחת שיער ועוד…
ספירולינה פול לייף הוקמה על מנת לסייע לכמה שיותר אנשים לייצר שגרת חיים בריאה מבפנים ומבחוץ. החברה מורכבת מאנשי מקצוע מובילים בתחום שיהיו זמינים עבורכם לשאלות ויספקו מענה מקיף, טיפים, הכוונה ואת הפתרונות העדכניים ביותר בשוק לאנשים הסובלים מהתקרחות, מנשירת שיער ומליקויים בריאותיים נוספים.
אם אתם סובלים מנשירת שיער או מליקויים בריאותיים אחרים, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר איתנו על מנת לקבל ייעוץ מותאם אישית עבורכם למוצרים הטבעיים שיכולים להתאים בדיוק למה שאתם צריכים.

מומלץ בתחילה לפנות לרופא עור ולבצע בדיקות על מנת לבדוק אם קיימים חסרים תזונתיים שונים, כגון מחסור בברזל ועוד סיבות רפואיות שונות היכולות לגרום לנשירה.

הצורך במציאת פתרונות טמון בהשפעה הרבה שיש לשיער שלנו על דימוי הגוף ועל הביטחון העצמי. יש שמעידים שהתקרחות או דילול משמעותי של השיער פוגע בדימוי העצמי, בתחושת הביטחון שלהם וככלל, נכון לציין ששיער זו אופנה!
כך שטבעי שרבים ירצו למצוא פתרונות לעיכוב ההתקרחות או לעיבוי השיער על מנת להרגיש “יפים יותר”, ואנחנו מדגישים “להרגיש” כי בינינו, היופי הוא בעיניי המתבונן 😊

צפית לאחרונה