חומצה היאלורונית – הכוכבת של עולם הקוסמטיקה

חומצה היאלורונית נמצאת במוצרי קוסמטיקה רבים, והיא מוכרת מאוד גם מהזרקות קוסמטיות לפנים. טוב לדעת שאפשר ליהנות מהתכונות המופלאות שלה גם בשימוש יומיומי וללא כל ניתוח. במאמר הבא נספר על התכונות המיוחדות של החומצה הקסומה ואיך תוכלו ליהנות מהיתרונות שלה בקלות.

מה זה חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא מולקולה דמויית ג’ל חלקלק שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי. מדענים מצאו חומצה היאלורונית בכל הגוף, במיוחד בעיניים, במפרקים ובעור. היא מצויה בשפע ברקמות החיבור, עצבים ומפרקים ותפקידה לשמור על נפח העור ועל רמת לחות מאוזנת.
חומצה היאלורונית היא שומרת הלחות הטבעית שלנו, היא טובה מאוד בשמירה על מים, לכן היא משמשת לעתים קרובות לטיפול בעיניים יבשות ובבעיות במפרקים. יש לה תכונת פלא שעוזרת למפרקים לעבוד כמו מכונה משומנת היטב וזה כמובן מונע מאיתנו לחוש כאבים ולהיפצע מהמפגש הטבעי בין העצמות.
לחומצה יתרונות רבים: היא מעניקה לעור אלסטיות שמאפשרת לו להימתח ולהתגמש, נוכחותה מפחיתה קמטים, ויש גם הוכחות לכך שהיא מסייעת לפצעים להחלים מהר יותר. היא ממש חומצת קסם!

כיצד מפיקים חומצה היאלורונית טבעית?

היום לשמחתנו היא מופקת לרוב במעבדות על ידי התססה של בקטריות (אשר במקרה שלנו, מצויות בצמחים כמו סלק או חיטה). תופתעו לשמוע שעד שנות האלפיים החומצה ההיאלורונית הופקה מכרבולות של תרנגולות והחוקרים הראשונים אשר מצאו אותה ב- 1934 הפיקו אותה מעין של פרה.

כיצד פועלת חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית שייכת למולקולות מסוג פולימרים. השרשרת מכילה הרבה נקודות שיכולות להיצמד לתרכובות כימיות אחרות (כמו מים, למשל). זו הסיבה שרבע כפית חומצה היאלורונית טבעית יכולה להכיל בערך 1 וחצי ליטר מים. מה שהופך אותה לחומר משובח לספיגת מים ובשל כך גם למרכיב מרכזי במוצרי לחות.
היא קיימת באופן טבעי בעור, והריכוז שלה עולה כאשר יש נזק הזקוק לתיקון. המבנה המולקולרי של החומצה ההיאלורונית הופך אותה למן פיגום עבור רקמות העור והיא מסייעת להן לצמוח בצורה בריאה. זהו שלב משמעותי בתהליך הריפוי של פצעים.

מה ההשפעה של חומצה היאלורונית על העור?

חומצה היאלורונית היא אחד המרכיבים העיקריים של הנוזל החוץ-תאי הטבעי שעליו בעצם יושב העור שלנו. יש לה יכולת ייחודית למשוך ולשמר יותר מפי 1,000 ממשקלה במים. היא יכולה לשאוב לחות מהסביבה שלה ולהעניק אותה לשכבות העור העמוקות והעליונות, וזה מה שנותן לעור שלנו את אפקט הגמישות ואת המלאות הבריאה שלו.
החומצה קיימת בגוף באופן טבעי אבל ככל שאנחנו מתבגרים רמות החומצה ההיאלורונית שלנו פוחתות, מה שגורם ליובש וקמטים. החדשות הטובות הן שיש שפע של מוצרים בריאים שיכולים לעכב את התופעות האלה ולהילחם בהן.

היתרונות הבריאותיים של חומצה היאלורונית לעור

מחקרים מראים ששימוש ארוך טווח בחומצה היאלורונית על העור יכול לשפר את בריאותו, ורוב המומחים אפילו יעודדו אתכם למרוח אותו פעמיים ביום, כחלק קבוע מטקסי הטיפוח בבוקר ובערב. 

בואו נכיר את הפעילות שלה על העור:

מעניקה לחות לעור 

שמירה על לחות העור חיונית לבריאות שלו ולמראה צעיר ומטופח. כפי שהסברנו לחומצה ההיאלורונית יש יכולת מדהימה לשמור על רמת לחות טובה בעור והיא מעניקה תחושה ומראה של עור גמיש וזוהר. היא משפרת את  מרקם העור ונלחמת ביובש. שימוש במוצרים המכילים חומצה היאלורונית זהו הטיפול הטוב ביותר עבור אנשים עם עור יבש.

מרפאת פצעים וצלקות

חומצה היאלורונית ממלאת תפקיד חשוב בריפוי העור. כאשר היא פוגשת נזקים בעור, היא מגבירה את פעילותה באופן טבעי ומזרימה כלי דם לאזור הפגוע. מריחת מוצרים המכילים את החומצה תסייע לפצעים ופגמי עור להחלים מהר יותר. מעבר ליכולת שלה לתמוך בשיקום העור היא מווסתת את רמות הדלקת ומפחיתה את הסיכון להתפתחות פצעים נוספים בזכות התכונות האנטיבקטריאליות שלה.

מכילה תכונות אנטי אייג’ינג

 בשל יכולתה של החומצה ההיאלורונית לשמור כמויות גדולות של מים, הלחות בעור נשמרת וזה עוזר למנוע התפתחות של קמטים, תורם להידוק מרקם העור ומפחית את המראה של הקמטים הקיימים.

מסייעת לניקוי הנקבוביות

כחלק מהתהליך הטבעי של העור נלכדים תאי עור מתים בנקבוביות וסותמים אותן. לנקבוביות יש תפקיד בניקוי הגוף, הן משחררות זיעה ושמנים לא רצויים מהעור וכאשר הן סתומות, זה עלול לגרום לבעיות עור נפוצות כמו שחורים, פצעי אקנה ועוד. לחומצה ההיאלורונית יש תכונות המונעות מהנקבוביות להיסתם, מה שמסייע להשגת עור נקי וחלק. פתיחת סתימות של הנקבוביות מאפשרת גם לחמצן לעבור דרך העור בצורה טובה יותר וזה כמובן משפיע על בריאות העור.

מאזנת את השמן הטבעי של העור

מחסור בלחות בעור עלול להוביל לייצור יתר של שמן וזה משפיע על בריאות העור וכמובן על הנראות שלו. בזכות היכולת שלה לשמור ולהעניק לחות לעור, החומצה ההיאלורונית מסייעת במניעת עודפי שומן, זיעה וחלב, וכך היא מונעת היווצרות פצעונים על הפנים.

מפחיתה כתמים

חומצה היאלורונית עוזרת להפחית ולמנוע כתמים כהים ופיגמנטציה. היא פועלת כמו מחסום לשמירה על העור ובכך מגינה עליו מפני נזקי השמש, לכלוך וזיהום האוויר. 

מחדשת את העור 

החומצה מזינה את העור ומגבירה את הייצור של תאי עור חדשים מה שתורם למראה בריא וזוהר של העור. 

מחזקת ספיגה והשפעה של חומרים אחרים

אחד הדברים הטובים ביותר בחומצה היאלורונית הוא שיש לה את היכולת הייחודית להעצים את ההשפעה של כל מוצר שאתה מורח מעליה, מה שאומר שהיא לא רק בטוחה לשימוש עם כל המוצרים והמרכיבים האחרים שלנו כמו ויטמין C או קרם לחות, היא למעשה תעמיק את היעילות שלהם, וזה מה שהופך אותה לכל כך רצוייה ופופולרית במוצרי טיפוח העור. 

מה לגבי סיכונים או תופעות לוואי?

מכיוון שהגוף שלנו מייצר את החומצה ההיאלורונית באופן טבעי ובשל העובדה כי היום היא מיוצרת במעבדה ולא מופקת מן החי, החומצה ההיאלורונית היא בדרך כלל בטוחה מאוד לשימוש, וקיימים מעט מאוד דיווחים על תופעות לוואי.
אבל, במצב בריאותי כמו מחלות למיניהן חייבים להתייעץ ברופא לפני השימוש בחומצה.

איך אפשר להכניס את החומצה ההיאלורונית לשגרת הטיפוח?

עכשיו כשאתם מבינים את כל הטוב שחומצה היאלורנית יכולה לעשות לעור שלכם, גלו מוצרים נבחרים שתוכלו להכניס בקלות לשגרה החדשה שלכם.

ג’ל חומצה היאלורונית  ג’ל פנים עם ריכוז גבוה במיוחד של כ-98.5% חומצה היאלורונית טבעית, משמש גם כבסיס לקרם פנים. מסייע למיצוק העור להזנה עמוקה ולעיכוב היווצרות קמטים. 

סרום מרוכז היאלרוניק אנטי אייג’ינג מי בניאס וקלנדולה  מתאים לכל הגילאים לשימוש יומיומי, מותח, ממצק, מגמיש, מחזק, מרגיע את העור ומטשטש סימני התבגרות נראים לעין. 

קרם פנים לעור בוגר חומצה היאלורונית ורימון  קרם לחות המתאים לכל גיל לעור רגיל עד יבש, יעיל מאוד לעור בוגר. הקרם מעניק לעור הזנה עמוקה, מסייע להתחדשות, ממצק ומגמיש את העור, יוצר שכבת הגנה מפני נזקי מזג האויר, מועשר בחלבון, שמנים וויטמינים להזנה, לחות והרגעה, והניחוח נפלא.

ערכת 3 השכבות  מורכבת מ 3 המוצרים שהצגנו מעל: ג’ל חומצה היאלורונית, סרום מרוכז היאלורוניק וקרם פנים לעור בוגר. הערכה מעניקה טיפול מקיף מושלם לעור הפנים, בשיטת 3 השכבות. כך עור הפנים מקבל את ההזנה, הלחות, הויטמינים ואת אפקט האנטי אייג’ינג. השפעת השימוש בערכה היא הפחתת קמטים, עור זוהר, רך ונעים למגע. 

Better מסדרת SFC  שקיקים ליצירת משקה מזין ומרענן מושלם לבוקר ולערב. מסייע לאנטי אייג’ינג מתקדם, החלקת קמטים, מיצוק והתחדשות העור. שילוב ייחודי פורץ דרך של חלבון הקולגן עם סופר פוד, חומצה היאלורונית, ויטמינים חיוניים ואבקות פרי טבעיות. והאפקט: מראה צעיר ועיכוב תהליכי הזדקנות.

אלסטיקה ללא פלסטיקה

החומצה ההיאלורונית יכולה לתמוך בטיפוח העור בדרכים רבות – בשימוש כל כך פשוט ללא הזרקה וללא התערבות חיצונית. ההשפעה של המוצרים שלנו ב ספירולינה פול לייף מורגשת באלפי סיפורי הצלחה, ובשימוש יומיומי התוצאות לא יאחרו להגיע גם אצלכם. 

אתם מוזמנים לבחור מקולקצית המוצרים שלנו או ליצור עימנו קשר ולהתייעץ בנוגע למוצר המתאים ביותר עבורכם. 

צפית לאחרונה