כורכומין לספורטאים – האם ספורטאים צריכים לקחת כורכומין?

כורכומין נחשב לאחד ממזונות העל הטובים ביותר. הוא מטפל במגוון רחב של מחלות, החל מבעיות במערכת העיכול ועד לדלקות מרפקים.
בשנים האחרונות תוספי כורכומין לספורטאים תופסים תאוצה. מסתבר שמעבר לטיפול במחלות רבות, לכורכומין יש גם מספר סגולות בריאותיות נפלאות למי שעוסק באופן קבוע בספורט.

תבלין הכורכום, בן למשפחת שורשי הג’ינג’ר, הנו אחד מהתבלינים הכי פופולאריים באזור הודו ואסיה. במשך מאות שנים הילדים של האזורים הללו השתמשו בכורכום לטיפול טבעי במגוון רחב של מחלות.
רק לפני כמה עשרות שנים חוקרים גילו שבתוך תבלין הכורכום מסתתר חומר פעיל בשם כורכומין, אשר מכיל תכונות בריאותיות נפלאות וכמות גבוהה של נוגדי חמצון.
ואכן המחקרים הרבים שנעשו על חומר הכורכומין גילו שהוא יכול למנוע ולעזור להתמודד עם מספר רב של מחלות דלקתיות, מחלות כלי דם, סוכרת ואפילו סרטן.

מכיוון שכורכומין נמצא מאוד יעיל כתוסף מזון על המטפל בדלקתיות, מומחים ברפואה הטבעית הגיעו למסקנה שתוספי כורכומין יכולים לסייע לספורטאים להתמודד עם הדלקתיות בשרירים, הנובעת מהמאמץ האדיר שהם מעמיסים על הגוף, ועל ידי כך לעזור להם לשפר ביצועים.

האם תוספי כורכומין יכולים לסייע לספורטאים?

אימונים של התנגדות, כגון הרמת משקולות, ואימוני קרדיו, כגון ריצה, עוזרים לספורטאי לבנות מסת שריר ולחזק סיבולת לב ריאה.
אך באותו זמן, האימונים הללו מעמיסים נזק על השריר אשר דורש התאוששות. הבעיה אצל רוב הספורטאים היא, שהם נאלצים להשתתף באימונים אינטנסיביים על בסיס יומי. בעקבות כך, זמן ההתאוששות שהם נותנים לגוף להתאושש מהאימונים (שיוצרים נזק בשריר) קצר משמעותית.

מאמץ על השרירים פוגע בשרירים ויוצר דלקתיות, שהיא למעשה תגובה חיובית ונורמלית של המערכת החיסונית של הגוף שעוזרת לו לשמור על השריר ולעודד את השריר להסתגל מחדש בכדי לעמוד במאמצים דומים בעתיד.
אך כאשר לספורטאי אין מספיק זמן התאוששות, הדלקתיות הנצברת הזאת יכולה להוביל לפציעות חמורות.

כורכומין עוזר להפחית מהר יותר דלקתיות בשרירים ולמנוע פציעות

מכיוון שכורכומין מכיל חומרים פעילים חזקים שעוזרים לגוף לטפל בדלקות, כבר ציינו שכורכומין נמצא במחקרים כחומר פעיל שעוזר להפחית דלקתיות בקרב אנשים הסובלים מדלקות פרקים, אז הוא יכול גם לסייע לספורטאים לצמצמם את הצטברות הדלקתיות בשריר בזמן ההתאוששות, מה שצפוי למנוע הצטברות גבוהה מדי של דלקתיות כתוצאה ממאמץ בטווח הקצר ופציעות חמורות בטווח הארוך.

כורכומין עוזר להפחית מהר יותר דלקתיות בשרירים ולשפר את הביצועים

דלקתיות בשרירים יכולה לבוא לידי ביטוי גם בהורדת הכוח בשרירים, צמצום מגוון התנועה, נפיחות וכאבי שרירים. אתם בטח מכירים את התופעות הללו בתור “שרירים תפוסים”.
הכאבים הללו יכולים לפגוע בביצועים של ספורטאים, לכן, ספורטאים משקיעים זמן רב בניסיונות לצמצם את ההשפעות של הדלקתיות בשריר, החל מאמבטיות קרח ועד למתיחות לאחר אימון.
תוספי כורכומין יכולים לסייע לגוף להפחית את הדלקתיות ולמנוע את ההשפעות הללו, ובכך, לעזור לספורטאי לשפר את הביצועים שלו באימון הבא.

כורכומין מהווה תחליף בריא להורדת דלקות בשריר

ציינו שספורטאים משקיעים הרבה מאמץ בניסיון לצמצם את ההשפעה של הדלקתיות בשרירים לאחר אימון (מצב שאנו מכירים בתור “שרירים תוספים”).
חלק מהניסיונות הללו הן לקיחת תוספי מזון לספורטאים המקלים על הכאבים מהדלקות. אך תוספי המזון הללו לפעמים מכילים חומרים בעלי השפעות לוואי שפוגעות במערכת העיכול ובאיכות השינה.
כורכומין מעניק את אותה השפעה חיובית על הדלקתיות בשריר ללא תופעות הלוואי של תוספי התזונה האחרים לספורטאים.
מומלץ תמיד לבחור בפתרון הטבעי, כמו כורכומין, במקום תוספי מזון שיש בהם חומרים כימיים שנוצרו במעבדה ויכולים לעשות נזק בטווח הארוך.

רוצים עוד תוספי תזונה בריאים לספורטאים? בואו להכיר את היתרונות של אבקת החלבון קולגן

צפית לאחרונה