הקשר בין דיכאון – “המגיפה השקטה” לתוספי מזון

הקשר בין דיכאון – “המגיפה השקטה” לתוספי מזון

הקשר בין דיכאון – “המגיפה השקטה” לתוספי מזון

“המגיפה השקטה” – היא אינה נראית או נשמעת אבל מכה בעולם כמו גל בים סוער.
מיליוני אנשים בעולם סובלים מדיכאון ברמה כזו או אחרת, המספרים והסטטיסטיקות פשוט מזעזעים.
ארגון הבריאות העולמי כבר יצא באזהרה כי בעוד שני עשורים שיעור הסובלים מדיכאון יהיה גבוהה מכל בעיה בריאותית אחרת.

מה שמדהים הוא שלאחרונה התחילו לצאת עשרות מחקרים המוכיחים מעבר לכל ספק את הקשר בין תזונה בריאה ונכונה הכוללת לקיחת תוספי מזון ובין הירידה בדיכאון.

יש לכך כמה הסברים פשוטים והרי הם לפניכם:

1 . הסרוטונין – מוליך עצבי האחראי על תחושות, רגשות ומצבי רוח כמו התרוממות רוח, דיכאון, תוקפנות, אימפולסיביות…
אחד המרכיבים שלו הוא 5 הידרוקסיטריפאמין. הגוף שלנו באופן טבעי לא מייצר ממנו כמות מספקת ולכן יש לקבל אותו מהמזון. תוספי מזון המכילים מרכיב זה עוזרים לגוף לייצר חומרים הגורמים למצב רוח טוב ומרומם.

2 . קריאטין – הוא מרכיב המעניק אנרגיה לגוף.
מיוצר בכבד, כליות, לבלב ומועבר אל רקמות השריר במחזור הדם בכמויות מזעריות ביותר
גם אותו עלינו להשלים דרך המזון או תוספי המזון.

3 . חומצה פולית: משמשת לייצור תאי דם אדומים, מעניקה אנרגיה לגוף וחשובה במיוחד לנשים בהריון כמונעת פגמים מולדים אצל העובר.

4 . אומגה 3: כ-70% ממוח האדם מורכב משומן ולכן חוסר בחומצות שומן יורגש בתפקוד המוח.
הוכח קשר ישיר בין רמות נמוכות של אומגה 3 ודיכאון. ככל שחומצות השומן החיוניות נמצאות בגוף בכמות גדולה יותר כך פוחת שיעור הלחץ הנפשי והמועקה הפסיכולוגית. מינון מומלץ הוא של 1 גר’ אומגה 3 ליום.

5 . ברזל – יסוד מתכתי חיוני לגוף המצוי ברובו בהמוגלובין שבדם (בתאי הדם האדומים)
מצב של חוסר ברזל או “חוסר דם” הוא מצב נפוץ מאוד בקרב האוכלוסייה, הברזל אחראי להעביר את החמצן לכל חלקי הגוף, מחזק את המע’ החיסונית ומייצר אנרגיה מהמזון.

6 . ויטמין  די – הוא זה שעומד מאחורי כוחה המרפא של השמש והוא מסייע בבניית העצמות, תקינות מע’ העיכול, מסייע לספיגת סידן וזרחן בגוף ולמאבק במחלות (סרטן, סוכרת, מחלות לב וכלי דם, טרשת נפוצה, פסוריאזיס, שחפת ודיכאון).

ברור שלא ניתן לקבל את כל המרכיבים האלה ממזון רגיל ולכן הוספת תוספי תזונה טבעיים מסידרת מזונות העל על בסיס יום יומי, היא כל כך חשובה לנו לגוף ולנפש.

מזונות העל כמו ספירולינה, מורינגה וכלורלה עשירים במרכיבים אלו שהזכרנו במאמר זה ולכן הם תוספי מזון אידאליים לגוף בריא בנפש בריאה בתחושה של אנרגיה, ערנות, חיוניות, מיקוד ובהירות אותה ניתן להרגיש כבר לאחר ימים ספורים מתחילת השימוש.

צפית לאחרונה