איך גורמים לילדים לרצות מזון בריא?

אוכל בריא לילדים, איך עושים את זה?
מזון על לילדים בריאות לגוף ולנשמה :

   

לספירולינה כמו גם לכלורלה ולשאר מזונות העל יתרונות בריאותיים רבים: אבל נשאלת השאלה איך נותנים לילדים אצות ירוקות באבקה?   

שאלתי הורים רבים. מרובם קיבלתי את התשובה “אנחנו לא יודעים”. אז בדקתי בעצמי על ילדיי: מה עובר על הילדים.
מתוך מאכלים שונים בהם ניסיתי להכניס את האבקה הירוקה נתקלתי בהתנגדות , אך איפה כן הייתה ההצלחה?

  1. טחינה גולמית ירוקה: טעם הטחינה דומיננטי, יש בה פטרוזיליה נוסיף קצת ספירולינה והטחינה הרבה יותר  בריאה
  2. את הספירולינה והכלורלה אוכלים קרות .
    יודעים למה לא מבשלים אותן?  אנחנו לא רוצים לחמם אותן מעל לטמפ’ של 48 מעלות כי אז החלבונים- (חומצות האמינו) עלולים להתחמם ולעבור תהליך דנטורציה – כמו ביצה קשה, המבנה המרחבי שלהם משתנה כתוצאה מהחום והערך התזונתי יורד.
    מה טעים וקר? גלידה. מערבבים אבקת ספירולינה עם גלידה.
  3. שייקים של פירות בבלנדר (למתכונים לחץ כאן) שאפשר להוסיף להם גם גלידה או חלב ולהפוך למילק שייק ומבלנדר שלם כל המשפחה יכולה להנות וזה ממש טעים! אפשר למעוך בננה עם חצי כפית ספירולינה או להכין שייק מבננה, שני תמרים וכפית ספירולינה, חצי כוס מים וחצי כוס חלב וזה יוצא שייק נפלא שילדים מאוד אוהבים.
  4. מרק יוגורט קר עם ספירולינה טריה…יאמי נפלא…
  5. מה עוד ילדים אוהבים?  אבוקדו. מוסיפים לאבוקדו ספירולינה מועכים אבוקדו בשל במזלג עד כדי הפיכתו למעיין משחה, מוסיפים תבלינים וספירולינה הירוק  משתלב יפה וטבעי, טעים מאוד ובריא.

ויש לי משהו שאין שום בעיה לתת לילדים וכל המוסיף הרי הוא משובח: משקה קקאו – שוקו אמיתי!! כן כן כמו של פעם לא כל השוקוליתים לימניהם עמוסי הסוכר ונפגעי התעשיה אלא אבקת קקאו אורגני נא שלא חומם מעבר ל-48 מעלות והוא מלא במנרלים חיוניים, ויטמינים, נוגדי חימצון לבהירות מחשבה, הפרעות קשב וריכוז, אנרגיה ומיקוד ו…מצב רוח טוב!! הוא גורם להפרשת הורמון הסרוטונין במח שהוא הורמון האושר

מבחינתי זה המוצר המנצח לילדים כי הוא גם בריא וגם טעים והילדים שלנו רגילים לרצות שוקו ככה שאפשר לערבב בכיף רבע כפית אבקת קקאו נא (לקריאה נוספת על קקאו לחץ כאן), רבע כפית סוכר, מים רותחים ומעט חלב (אפשר כמובן חלב סויה, שקדים, אורז…) ויש לכם את אחד המשקאות!!

כל האמור לעיל אכן נכון , ויחד עם זאת יש (ואפשר) לחנך ילדים לטעמים. כמה שהם קטנים יותר זה יותר קל מאחר ועד סביבות גיל 10 נרכשים ההרגלים העמוקים בקשר למזון ועדיין בכל גיל אפשר להתרגל לטעמים שונים ובעיקר אם הם בריאים. אז תנו לתינוק שלכם טעימה קטנה אך עקבית  והספירולינה תהפך להיות מזון שהגוף מעדיף אותו בהעדפה ברורה.

לסיכום הורים יקרים, שווה מאוד להתאמץ בכדי שהילדים יתרגלו לאוכל הבריא, הטבעי והמזין.

כך תרוויחו בעצמכם לגופכם, ולילדכם. זה עובד ומומלץ. מניסיון!

צפית לאחרונה