מאצ’ה לאטה – משקה חלב עם אבקת מאצ’ה

אחת הדרכים הטובות והטעימות ביותר ליהנות מכל הסגולות הבריאותיות של מאצ’ה היא על ידי שתיית מאצ’ה לאטה – כוס חלב חמה עם אבקת מאצ’ה

אז אם אינכם אוהבים לשתות תה ירוק, בואו לגלות איך מכינים מאצ’ה לאטה ומהן הסגולות הבריאותיות שמקבלים משתיית משקה לאטה עם אבקת מאצ’ה.

https://www.youtube.com/watch?v=X3adKBDjnLA

אבקת מאצ’ה מיוצרת מעלים ירוקים של צמח מאצ’ה היפני אשר מגודלים בתנאי אקלים לח. העלים הטובים ביותר נבחרים לייצור האבקה, כאשר הם מיובשים בתהליך ארוך ונטחנים באופן יסודי בתהליך יפני עתיק עד לקבלת אבקת מאצ’ה מושלמת. האבקה משמשת בתור בסיס לתה יפני ירוק מסורתי.

אך מה עושים אנשים שלא אוהבים לשתות תה ירוק על הבוקר? האם יש דרך שבה הם יכולים ליהנות מכל הסגולות הבריאותיות של אבקת מאצ’ה? בהחלט כן! בעוד שאבקת מאצ’ה משמשת בעיקר להכנת תה ירוק יפני, ניתן לצרוך אבקת מאצ’ה גם עם משקה לאטה.

איך מכינים משקה מאצ’ה לאטה?

הכנת משקה מאצ’ה לאטה הוא לא מסובך, זה כמו להכין קפה מפולי קקאו טבעי על בסיס חלב, רק שבמקום קפה משתמשים באבקת מאצ’ה.

תחילה, לוקחים כוס קפה ומוסיפים מנה יומית של אבקת מאצ’ה. לאחר מכן מרתיחים מים בקומקום וממלאים את כוס הקפה עד רבע גובה עם המים הרותחים בכדי להמיס את אבקת המאצ’ה. מערבבים את המים הרותחים עם האבקה מספר דקות עד שהאבקה נמסה לגמרי. במקביל מחממים חלב על אש בינונית נמוכה בסיר קטן או במיקרוגל (מומלץ להשתמש בחלב רזה. ניתן גם להשתמש בתחליפי חלב טבעוניים כגון חלב קוקוס וכו’) ומוסיפים אותו לכוס הקפה עם האבקת מאצ’ה. והנה, קיבלנו כוס מאצ’ה לאטה עם הטעם המתוק של חלב והיתרונות הבריאותיים של אבקת מאצ’ה.

סגולות בריאותיות של שתיית מאצ’ה לאטה

מאצ’ה מכיל מגוון רחב של רכיבים טבעיים שהופכים אותו לתוסף מזון על נפלא. שתיית משקה מאצ’ה לאטה בכל יום מעניק לגוף מספר סגולות בריאותיות כגון:

כמות נוגדי חמצון גבוהה יותר בגוף

העלים של מאצ’ה מכילים כמות גבוהה במיוחד של נוגדי חמצון, בדומה לעוד מזונות על נוספים שיש להם מראה ירוק. כמות נוגדי החמצון שבאבקת מאצ’ה גבוהה יותר מכמות נוגדי החמצון באבקת פירות יער ופולי קפה ירוק. כך שאם רוצים להוסיף נוגדי חמצון לגוף, אשר מסייעים במניעת מחלות רבות, מומלץ לשתות מאצ’ה לאטה.

משקה קפאין חזק שמחזיק לאורך זמן

הרבה מאיתנו צריכים קפאין בכדי להתחיל את היום. אם אתם רוצים לקבל כמות קפאין נהדרת שמחזיקה לאורך זמן רב יותר, אז משקה מאצ’ה לאטה הוא הפתרון עבורכם. כפית של אבקת מאצ’ה מכילה פי 2 מכמות הקפאין שיש בכוס אספרסו, כאשר סוג הקפאין הקיים באבקת מאצ’ה עשוי מחומרים טבעיים הנשארים פעילים בגוף לאורך זמן רב יותר מקפאין של פולי קפה.

רוגע ומיקוד לאורך היום

אבקת מאצ’ה מכילה חומרים אשר תורמים לתפקוד של המוח ומוסיפים ליכולות הריכוז. בנוסף, חלק מהחומרים הקיימים בעלי מאצ’ה נמצאו במחקרים רפואיים כחומרים שיוצרים תחושת רוגע בגוף לאורך זמן רב. כך שהתחלת הבוקר עם משקה לאטה עם אבקת מאצ’ה תורם לתחושת רגיעה ומיקוד לאורך היום.

משקה מאצ’ה לאטה עוזר לירידה במשקל

אחת הסיבות שהפכו את השתייה של תה ירוק יפני מאבקת מאצ’ה לכל כך פופולארי הוא היכולת של החומרים הטבעיים של עלי מאצ’ה לעודד את הגוף לשרוף שומן ולהעלות את תחושת השובע. מחקרים גילו שתה ירוק יפני יכול לתרום לירידה במשקל במקביל לתכנית דיאטה מתונה. בעוד שלמשקה מאצ’ה לאטה יש קצת יותר קלוריות מתה ירוק מאצ’ה, הוא עדיין בהחלט יכול לעזור לרדת במשקל על ידי הגברת תחושת השובע במהלך היום שתוביל לצריכת פחות קלוריות.

צפית לאחרונה