מהו קולגן ומדוע הוא כל כך חשוב לגוף האדם?

קולגן הוא חלבון עיקרי וחשוב מאוד בגוף האדם

חלבון הקולגן מהווה חלק חשוב במבנה השיער, העור, הציפורניים, העצמות והגידים שלנו.
בזכות החלבון קולגן אנחנו מסוגלים לנוע, להתכופף ולהתמתח.

קרוב לרבע מגוף האדם מורכב מחלבון, כאשר 30% מאותו חלבון הוא חלבון קולגן. קולגן נמצא בעצמות, בעור, בשרירים, בגידים, בכלי דם, ובאברים שונים.
העובדה הזאת הופכת את חלבון הקולגן לאחד החלבונים החשובים ביותר להתפתחות הגוף ולבריאות תקינה.

איך קולגן עוזר לגוף לתפקד טוב יותר?

התפקוד המרכזי של חלבון הקולגן בגוף הוא לשמור על העור גמיש וחזק.
עור עם כמות גבוהה של קולגן שומר על ברק וצעירות. בנוסף לכך, הקולגן שנמצא בגידים של הגוף שומר על רקמות החיבור בין העצמות לבין השרירים ועל החיבורים הקטנים בתוך איברים שונים בגוף. בלי קולגן אנחנו לא יכולים לתפקד.

האם כמות גבוהה של קולגן בגוף תורמת לבריאות תקינה?

המחקרים הראשוניים ברפואה הטבעית לגבי חלבון קולגן וההשפעה שלו על בריאות הגוף מגיעים למספר מסקנות
לגבי התרומה שניתן לקבל שכצורכים כמות תקינה של קולגן בתזונה היומית:

קולגן מחזק את העצמות בגוף

כמות גבוהה של קולגן תורמת להתחזקות מבנה שלד העצמות בגוף. עצמות חזקות עומדות טוב יותר תחת מסת הגוף ובעלות סיכוי נמוך יותר להישבר. ילדים בתהליך הגדילה ומבוגרים הסובלים מרמות סידן נמוכות יכולים להיעזר בתוסף קולגן.

קולגן דואג לתקינות המפרקים

מכיוון שקולגן אחראי על הרקמות המחברות בין שרירים ועצמות, ניתן להסיק שכמות גבוהה של קולגן בגוף עוזרת לתפקוד הרקמות הללו ולמניעת כאבים כתוצאה מדלקות מפרקים.
מבוגרים הסובלים מדלקות מפרקים יכולים להפחית את הכאבים עם תוספי קולגן.

קולגן שומר על גמישות העור

העור צריך קולגן יותר מכל איבר אחר. כמות גבוהה של קולגן עוזרת לו לשמור על גמישות ובריאות תקינה של התאים. צריכה גבוהה של קולגן משפרת את בריאות העור ויכולה למנוע היווצרות של קמטים לאורך זמן.
מה שהופך תוספי תזונה של קולגן גם למוצרי קוסמטיקה טבעית ואנטי אייג’ינג.

קולגן דואג לתפקוד מעיים תקין

קולגן מכיל חומצות אמינו אשר מסייעות בשיפור תפקוד מערכת העיכול ומניעת מחלות הקשורות למערכת העיכול.

קולגן שומר על בריאות השרירים

חלק מחומצות האמינו שבחלבון הקולגן מעורבות גם בסינתזה של קריאטין, חומר הכרחי לתפקוד תקין של השרירים,
ולכן קולגן מסייע בעקיפין לגוף לשמור על בריאות השרירים.

אנטי אייג’ינג וקולגן

הקולגן ידוע ביתרונותיו המדהימים להצערת העור, שכן העור שלנו זקוק לקולגן יותר מכל איבר אחר – למעשה, כ-70% מהעור שלנו מורכב מקולגן!  לכן, אין זה מפתיע שהוא המפתח ליופי ולנעורים.

הקולגן הוא המרכיב העיקרי ב”דרמיס”, השכבה שמעניקה לעור שלנו את הגמישות שלו. החל מגיל 21 ייצור הקולגן החדש מתחיל לרדת, והקולגן הקיים מתחיל להתפרק, וזו הסיבה שהעור שלנו כבר לא גמיש וחלק כשהיה. עד שאנחנו מגיעים לגיל 60, יש לנו כמחצית פחות קולגן משהיה לנו בגיל 21, והיכולת של הגוף שלנו לייצר קולגן חדש יורד ב-75%! לכן, כשאנחנו נוטלים קולגן או מעשירים את התזונה שלנו במאכלים הרוויים בקולגן, העור מתחיל להתגמש.

מיצוק עור הפנים

כחלק מאפקט האנטי-אייג’ינג של הקולגן, הוא מסייע גם במיצוק עור הפנים, הפחתת קמטים עמוקים והוספת לחות לעור. הוא מסייע לעליית רמות החומצה ההיאלורונית בגוף, עוזר לגוף לייצר קולגן נוסף שמחזק את העור כולו,
ועוזר למצק את עור הפנים ולהפוך אותו לגמיש  וצעיר יותר.

חיזוק השיער

לקולגן השפעה גדולה גם על בריאות השיער שלנו; ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מאבדים יותר ויותר שיער,
ואחת הסיבות היא מחסור בקולגן. זה קורה כי הקולגן הוא חלק חשוב מזקיקי השיער, שצמיחתם תלויה באופן משמעותי בקולגן שבשכבת הדרמיס, וזקיקי השיער עצמם הם בעלי השפעה על צמיחת השיער.
מכאן המסקנה היא פשוטה – אם אין מספק קולגן בגוף, השיער יהיה דל וכן הצמיחה תהיה איטית. כל שתהיה לנו רמה גבוהה של חומר זה, השיער שלנו יהיה ארוך יותר, עבה יותר, וחזק יותר.

חיזוק הציפורניים

ואם כל זה לא מספיק, לחלבון הקסום הזה יש גם השפעה מכרעת על הציפורניים שלנו. קולגן הוא אחד מהחלבונים החשובים ביותר שנמצאים בעור שמתחת לציפורן שלנו. הקולגן תומך בתשתית של הציפורן, וכשיש מחסור ממנו בגוף, הציפורניים הופכות שבירות וחלשות יותר. הקולגן עוזר לשמור על ציפורניים חזקות, בריאות וארוכות שצומחות במהירות.
אם נמאס לכם מציפורניים שבירות עם צבע חיוור שנשברות בכל הזדמנות, אחת הדרכים הטובות ביותר לחזק אותן היא אכילת מאכלים רווי קולגן או צריכת קולגן כתוסף מזון.

הדרך המהירה והפשוטה להוסיף קולגן לגוף

אחת הדרכים המהירות, הפשוטות והטובות ביותר לצרוך קולגן בכמות גבוהה ונכונה היא באמצעות תוספי קולגן.
תוספי קולגן מגיעים בצורת אבקה או בכמוסות, ונוטלים אותם באופן יומיומי. לקיחה יומיומית של תוסף קולגן תורמת לכל היתרונות המדהימים הנ”ל, ואת השיפור אפשר לראות כבר לאחר מספר שבועות!

בספירולינה פול לייף תמצאו תוספי קולגן בריאים, באבקה וגם בכמוסות המשולבים עם חומצה היאלורונית, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E, ויטמין H לאפקט מיצוק מושלם של העור, חיזוק השיער, גמישות המפרקים והסחוסים, חיזוק הציפורניים ובקיצור מראה נהדר ותחושה נפלאה!

תוספי הקולגן כולם מאושרים על ידי משרד הבריאות, בכשרות הבד”ץ וגם תוכלו לקבל ייעוץ מצוות מקצועי ושירות מהיר ואישי שיסייע לכם בדרך לחיים בריאים, יפים וחיוניים יותר!

 

מבצע!
החל מ 232
243

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *