תוסף אשווגנדה מומלץ לספורטאים

ספורטאים מקצועיים, וגם ספורטאים חובבנים, רוצים להשיג מקסימום תוצאות מהעבודה הקשה שהם משקיעים בכדי להשתפר מבחינה אתלטית. אחת הדרכים להשיג את המקסימום מהעבודה הקשה היא על ידי לקיחת תוספי תזונה שעוזרים לגוף לפתח שירים ויכולות סיבולת לב ריאה. אחד מהתוספים הטבעיים והמומלצים ביותר לספורטאים הוא תוסף אשווגנדה.

אשווגנדה הוא צמח מרפא מרכזי ברפואה ההודית המסורתית בשל היתרונות הבריאותיים הנרחבים שלו. אשווגנדה, המכונה גם ויתניה משכרת, נחשב למזון על בעיקר בזכות היכולות של הצמח להקטין את הקורטיזול בגוף, להוריד את רמות הכולסטרול הרע, לשפר את המערכת החיסונית, להוריד רמות סוכר בדם ולתרום לאיזון הורמונלי תקין בבלוטת התריס.

לקיחת תוסף אשווגנדה מומלץ לכל אדם שרוצה ליהנות מהיתרונות הבריאותיים הנפלאים הללו, במיוחד כחלק מתזונה יומית תקינה הכוללת מזונות על אחרים כגון זרעי צ’יה, ספירולינה, מורינגה וכו’.

מדוע ספורטאים צריכים לקחת תוסף אשווגנדה?

כל מי שעוסק בספורט, ובמיוחד ספורטאים מקצועיים וחצי חובבנים, רוצים להשיג שתי מטרות מרכזיות במהלך תקופת האימון הנרחבת שלהם: ראשית, להוציא את המקסימום מכל אימון. שנית, להתאושש כמה שיותר מהר.

השגת שתי המטרות הללו היא לא משימה קלה. מעבר לעבודה קשה במהלך האימון, ספורטאים צריכים לבנות לעצמם תכנית תזונה מקיפה הכוללת תוספי תזונה המבטיחים לספורטאי את כל הרכיבים הטבעיים שהוא נדרש להם. כמובן שהשוק רווי במגוון רחב של תוספי תזונה, טבעיים ולא טבעיים, וזה לפעמים מבלבל ספורטאים לגבי אילו תוספי תזונה עושים את העבודה בצורה טבעית ובלי תופעות לוואי.

אך בכל הנוגע לתוסף אשווגנדה אפשר להיות רגועים. מחקרים רבים בתחום הרפואה הטבעית בדקו ומצאו שלקיחת אשווגנדה לאורך זמן מעניקה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים נפלאים במיוחד לספורטאים, והכי חשוב, אשווגנדה הוא צמח מזון על אורגני שאינו מכיל חומרים סינטטיים מזיקים.

יתרונות בריאותיים של אשווגנדה שכדאי לספורטאים להכיר

מחקרים רבים שנעשו על אשווגנדה מבליטים מספר יתרונות בריאותיים שמאוד חשובים עבור כל מי שעוסק בספורט באופן קבוע. לקיחת תוסף אשווגנדה יכול לשפר את הביצועים בקרב ספורטאים בעקבות היתרונות הבריאותיים הבאים:

אשווגנדה תורם להגדלת מסת שריר

מספר מחקרים שבדקו את ההשפעה של לקיחת אשווגנדה לאורך מספר שבועות אצל ספורטאים מצאו שתוספת של אשווגנדה לתזונה היומית קשורה לעלייה משמעותית במסת השריר והכוח של המתאמן. ממצאים אלו מצביעים על האפקטיביות של שילוב אשווגנדה ביחד עם תכנית אימונים שמטרתה להגדיל מסת שריר אצל המתאמן.

אשווגנדה עוזר לגוף להתאושש מהר יותר

ספורטאים רבים לא מצליחים להתאושש במאת האחוזים בין אימון לאימון, זאת בעיה שיכולה לפגוע ביכולת של המתאמן להוציא את המקסימום מהאימון. הגוף זקוק במקרים רבים לסיוע של תוספי תזונה בכדי להקטין כאבי שרירים, לטפל מהר יותר בפציעות טורדניות ולהפחית עומס אימון יתר. ההשפעות החיוביות של אשווגנדה על רמות הלחץ של הגוף מעידות על כך שלקיחת אשווגנדה יכולה לעזור רבות בקיצור זמן ההתאוששות הנדרש בין אימון לאימון בקרב ספורטאים.

אשווגנדה משפר סיבולת לב ריאה

צמח האשווגנדה יכול לשפר את כוח סיבולת לב הריאה אצל ספורטאים מכיוון שהוא מכיל רכיבים טבעיים רבים אשר משפרים את תפקוד כלי הדם ומורידים כולסטרול. מחקרים גם הראו שתוסף אשווגנדה יכול לשפר את צריכת החמצן המקסימלית של ספורטאים. לקיחת אשווגנדה מומלצת מאוד לספורטאים שעושים ריצות ארוכות או אימוני אירובי.

אשווגנדה משפר את הריכוז במהלך האימון

ספורטאי זקוק לנצל את כל המשאבים המנטליים שלו במהלך אימון בנוסף למשאבים הפיזיים שלו. לכן זה כל כך חשוב לשמור על ריכוז וכוח נפשי גבוהים במהלך אימון. צמח אשווגנדה נמצא כצמח בעל השפעות חיוביות רבות על תפקוד המוח ושמירה על ריכוז. לקיחת אשווגנדה תעניק לך את היכולות הקוגניטיביות הנדרשות לשמור על ריכוז במהלך האימונים.

צפית לאחרונה