על בעיות עור, סבונים וכמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח?

הקיץ הגיע. עונת הרחצה נפתחה רשמית ויחד איתה נפתחה גם עונת הרחצה הביתית. מעבר לעיסוק בכמויות המים המומלצות לשתיה והאם באמת צריך לחסוך במים או שזו עוד אמונה תפלה, תהיתי לעצמי מהו המינון המקלחתי המקובל מבחינה בריאותית וסביבתית. שכן בעונה זו נוהגים המהדרין להתקלח גם מספר פעמים ביום.

יצאתי לחקירה בעניין, קראתי מאמרים ומחקרים של רופאים קונבנציונאלים וטבעיים, למדתי ממה מורכב סבון, מה הוא עושה לעור וכמה מים מבוגר צורך בחודש….והמסקנה מהמחקר הקטן שלי ברורה:

זה לא רק שאפשר להפחית במקלחות אלא אפילו מומלץ.

ואם לא עבדתם בצביעת בתים, במוסך, שיחקתם כדורגל כל היום או הייתם בים, ניתן להסתפק ב-3 מקלחות בשבוע!

תשאלו למה? לא כדי שתשארו מלוכלכים או מסריחים…

8 סיבות טובות למה להפחית מקלחות גם ואפילו בקיץ:

1. למנוע פגיעה בעור הגוף: מקלחות מרובות גורמות לגירויי עור, לירידה בשומני העור הטבעיים ולפגיעה במעטה הבריא שהגוף מייצר במלחמה בחיידקים ובפטריות שנמצאים באופן טבעי על העור.

2. למנוע חוסר של ויטמין D: נבדקת סברה כיום שהמקלחות התכופות גורמות לחוסר בויטמין D החיוני לספיגת הסידן ולשמירה על רקמת העצם. חלק מיצירת הוויטמין נעשית בעור ומקלחת מרובה פוגמת בתהליך זה

3. להימנע מהשימוש בסבון הנוזלי – שתפס מקום מוביל בקוסמטיקה והיגיינה אישית. הוא מכיל חומר פעיל בריכוז יותר גבוה מהסבון המוצק ולכן גורם ליותר גירויים. כדי שיהפוך נוזלי ואחיד, יש בו גם חומרים שמשפיעים על הצמיגות וכך יותר קשה להסיר אותו מהעור במקלחת. מה שגורם לשאריות של חומר סבוני המפרק חומרים ביולוגיים, בעיקר בקפלים ומוביל לגירוי ושינוי ה- PH בעור (רמת החומציות) – סביבה פוריה למחלות ובעיות עור.

4. דלקות אוזניים – חפיפת ראש תכופה עלולה להכניס מים רבים לתעלות האוזן. זה משנה את ה-PH ואת היחס שבין החיידקים לפטריות בתעלת האוזן, מה שמגביר את הסיכון לדלקת שם. ילדים מועדים לכך יותר.

5. קשקשים – חפיפה מרובה מגבירה את הסיכון לקשקשים כי יש יותר לחות בשיער והקרקפת רטובה.

6. חיסכון במים – אפשר לחסוך כמויות עצומות של מים במקלחת אם רק נקצר אותה ב-2 דקות לפחות ונסגור את הברז בזמן שמסתבנים וחופפים.
דקה במקלחת שווה 20 ליטר ולכן 2 דקות פחות במקלחת הן חיסכון של 40 ליטר לאדם.

7. חיסכון כלכלי- כ-50% מהמים שבהם המדינה משתמשת הם מים שמייצר האדם בפיתוחים מיוחדים וחדשניים, רק שהפיתוח הזה עלה ועולה המון כסף וזה מתבטא במחיר המים.

8. שמירה על איכות הסביבה – שיקום המקורות הטבעיים בשל השאיבה המופחתת והעלאת המפלסים. אנו רוצים להגיע למצב שהמים בטבע – בכנרת או באקוויפרים – יחזרו להיות כמו פעם. אנו רוצים לשמור על מפלסים גבוהים ועל מעיינות שנובעים בספיקה גבוהה יותר.

לסיכום: נקצר כל מקלחת ב- 2 דק’, נסגור את הברז כשלא צריך, נשתמש בסבון מוצק וטבעי (ללא SLS וחומרים מזיקים), נסתפק במקלחת עם חפיפת ראש 3 פעמים בשבוע, נחסוך כסף ונשמור על הטבע והסביבה שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *