כיצד תורמת פרוביוטיקה לנשים?

פרוביוטיקה לנשים היא תוסף תזונה מומלץ במיוחד בגלל שהיא מטפלת במגוון רחב של בעיות מהן סובלות נשים כגון בעיות במערכת העיכול,
זיהומים בחלקים הנשיים ועוד.

החיידקים הטובים הנמצאים בתערובת פרוביוטיקה מציעים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים נפלאים.
לא במקרה אנו רואים יותר ויותר חברות תזונה מייצרות מוצרים כגון יוגורטים ומשקאות בריאות המכילים חיידקים פרוביוטים.

מחקרים רבים נערכו בכדי לחקור את ההשפעה של החיידקים הטובים הללו על הבריאות שלנו, והממצאים מעידים שבהחלט מומלץ
לכולם לצרוך פרוביוטיקה. נוסף על כך, מחקרים רבים מצאו שתערובת של פרוביוטיקה מומלצת במיוחד לנשים בגלל שהיא מטפלת
בצורה אפקטיבית בהרבה בעיות בריאותיות שנוצרות במערכת העיכול הנשית, באזורים הפרטיים הנשיים ובעור.

הקלה בעצירות של מערכת העיכול הנשית

מערכת העיכול הנשים רגישה יותר לפתח עצירות מאשר גברים. חלק גדול מהנשים מתקשות לשמור על יציאות סדירות ובריאות, אך מתביישות לפנות לטיפול רפואי בנושא. מחקרים הראו שתערובת של פרוביוטיקה יכולה לטפל בנושא העצירות בשני מישורים: המישור הראשון הוא כמובן עזרה למערכת העיכול לעבד מהר יותר את המזון ולעודד יציאה סדירה. המישור השני הוא מתן הקלה על כאבים ונפיחות במערכת העיכול שמעודדים אכילה על בסיס קבוע יותר שמוביל ליציאות סדירות.

עוד דרכים שיכולות לעזור לפעילות תקינה יותר של מערכת העיכול היא שתייה של כוס תה מורינגה כל בוקר, אכילה של תותי גוג’י ברי שמכילים סיבים בריאותיים ושתיית פולי קפה ירוק.

פרוביוטיקה מעודדת ירידה במשקל

בהמשך להקלה שמעניקה פרוביוטיקה על מערכת העיכול, חשוב גם לציין שהחיידקים הטובים בתערובת יכולים לשפר גם את היכולת של הגוף לרדת במשקל. ברגע שמערכת העיכול עובדת בצורה חלקה יותר היא יכולה לפרק בצורה טובה יותר את המזונות שאוכלים במהלך היום.

כאשר יש פירוק יעיל יותר של המזון אז פחות חומרים כמו סוכר ומלח נשארים במערכת העיכול ומגבירים את צבירת השומן בגוף. נוסף על כך, יציאות סדירות יותר עוזרות למנוע אגירה של מים שמוסיפה למשקל וגורמת להרגשת נפיחות בבטן בקרב נשים.

נשים אשר רוצות לרדת במשקל ונמצאות בדיאטה יכולות להוסיף פרוביוטיקה בשביל לקבל דחיפה נוספת לירידה במשקל.

פרוביוטיקה שומרת על בריאות הנרתיק

כנראה היתרון הגדול ביותר של פרוביוטיקה לנשים היא היכולת של החיידקים הטובים בתערובת תוסף הפרוביוטיקה לסייע לאיזון בחומציות של הנרתיק. מחקרים הראו שחיידקים טובים של פרוביוטיקה עוזרים לשמור על איזון ברמות ה-PH בנרתיק, ובכך למנוע מחיידקים רעים שגורמים לזיהומים להתפתח בנרתיק. לנשים אשר סובלות מדלקות בדרכי השתן וזיהומים ווגינליים מומלץ לצרוך פרוביוטיקה על בסיס קבוע (לצד דיאטה מאוזנת ובריאה).

חשוב עוד לציין שכיום הפתרון המקובל בקרב נשים הסובלות מבעיות בנרתיק הוא לקבל טיפול עם אנטיביוטיקה. בעוד שלקיחת אנטיביוטיקה עשויה לספק תוצאות בטיפול הזיהומים לטווח קצר, ההשפעה של לקיחת אנטיביוטיקה לטווח הארוך נשארת שנויה במחלוקת.

מומחים בתחום הרפואה האלטרנטיבית מאמינים שטיפול באנטיביוטיקה הנו לא יותר מפלסטר לבעיה עמוקה הרבה יותר שבמרכזה עומד מרכיב החיידקים הטובים בגוף. לכן, הם ממליצים לקחת תערובת פרוביוטיקה כלשהי בכדי להגדיל את כמות החיידקים הטובים ומניעת הצטברות של חיידקים רעים בנרתיק.

פרוביוטיקה עוזרת לבריאות העור

נשים עובדות שעות נוספות בכדי לשמור על העור חלק ונעים למגע. מעבר לשימוש בקרמים ומוצרי טיפוח אחרים, חשוב גם לשמור על תזונה בריאה בכדי לחזק את העור.

מחקרים רבים מצאו קשרים רבים בין תפריט התזונה ותפקוד מערכת העיכול לבין בריאות העור. חיידקים טובים מתערובת פרוביוטיקה תורמים לבריאות העור וליכולת של העור להתמודד עם פריחות וזיהומים. כדאי לך לשקול להוסיף פרוביוטיקה בשביל לתרום לעור חלק וזוהר יותר

צפית לאחרונה