חשיבותו של הכלורופיל לתזונה היומית

כלורופיל הוא חומר המסייע לגוף במספר דרכים. חשוב מאוד שהתזונה היומית תכיל כמות סבירה של כלורופיל. לרוב אנו מקבלים את הכלורופיל דרך אכילת ירקות ירוקים בתזונה, אך ישנם גם מספר מוצרי מזון על אשר יכולים לספק לנו כלורופיל להבטחת תזונה בריאה.

מהו חומר הכלורופיל וכיצד הוא תורם לגוף?

כלורופיל הוא החומר המעניק לירקות העשב (צמחים והירקות הירוקים) את צבעם הירוק. אצל הצמחים הוא החומר האחראי על תהליך הפוטוסינתזה, התהליך שבו הכלורופיל קולט את אור השמש ומייצר ממנו אנרגיה לצמח. הכלורופיל תורם לגוף האדם מכיוון שהוא מדמה במבנה שלו את חומר ההמוגלובין הנמצא בדם ואחראי על תהליך מעבר החמצן בתוך תאי הדם. כאשר אנו צורכים כלורופיל בתזונה היומית שלנו אנו מסייעים לזרימת הדם הטבעית של הגוף, על ידי סיוע לחומר ההמוגלובין בתאי הדם. לסיוע זה יש מספר השפעות חיוביות על הגוף:

  • כלורופיל מסייע בתהליך הטבעי של ניקוי הרעלים והשלכת הפסולת המזיקה מהגוף. כאשר זרימת הדם טובה יותר וחומר ההמוגלובין פועל בצורה יעילה יותר כך הגוף משחרר בצורה טובה יותר את הרעילם שבו.
  • הכלורופיל גם משפר את פעילות הקיבה וכלל מערכת העיכול. זה מתקיים מכיוון שכלורופיל הוא חומר נוגד חמצון והוא מוריד את רמת החמצון בקיבה ומונע בריבוי כיבים בקיבה, אשר נוצרים עקב חומציות גבוהה בקיבה, מה שאנו מכירים כצרבות ובעיות בשמירה על עלייה של אוכל מהקיבה.
  • בהמשך לפעילות הכלורופיל על מערכת הקיבה והשלכת הפסולת המזיקה מהגוף, כלורופיל מטהר את הכבד ומונע הצטברות של אבן בכליות (אבנים בכליות).
  • כלורופיל גם מסייע למערכת החיסונית במניעת מחלות בכך שהוא נוגד חמצון חזק מאוד שמסייע לתאי הדם להילחם בגורמים חיצוניים.

איך אנו צורכים כלורופיל ביום יום?

אנו יכולים לצרוך כלורופיל על ידי אכילת ירקות ירוקים במהלך היום. ניתן להוסיף לארוחות חסה, מלפפונים, עלי תרד. ניתן לבשל עם עלי מנגולד, שמיר ופטרוזיליה. חשוב מאוד לנסות ולהכניס כמה שיותר ירקות, לא רק ירקות ירוקים, לתזונה הטבעית. שימשו במוצרי מזון על הוא דרך מצוינת לצרוך כלורופיל בדרך טבעית ומזינה. מזונות על מציעים פתרון נפלא להוספת כלורופיל לגוף בצורה מהירה ומרוכזת, וזה על ידי שתיית מיץ עשב חיטה.

מיץ עשב חיטה עשוי מעשב חיטה אורגנית אשר מגודלת בסביבה מבוקרת עד לגובה של כ-15 ס”מ. עשב החיטה מוקפא לצורך ייבוש ונטחן לאבקה שניתן לערבב עם מים או מיצים אחרים לצריכה נוחה. עשב חיטה מכיל מעל 70% כלורופיל בתרכיז מאוד מרוכז, כך שכאשר שותים אותו על בסיס קבוע מעלים את ערך הכלורופיל בגוף ונהנים משלל ההשפעות החיוביות של הכלורופיל בגוף. הרבה אנשים שותים עשב חיטה בכדי לכפר על תזונה שחסר בה כלורופיל או כי מעוניינים להוסיף עוד כמות בריאה של כלורופיל לגוף. רבע כוס של עשב חיטה שווה למנת כלורופיל שיש לאכול קילוגרם של ירקות ירוקים המכילים כלורופיל. עשב חיטה הוא הפתרון האופטימאלי לצרוך כמות נכבדה ובריאה של כלורופיל בקלות רבה. ניתן לרכוש אבקות של עשב חיטה להכנה מהירה בערבוב בכוס מים או כתוספת למשקה מיצים בריא.

 

צפית לאחרונה