הסוד שלא ידעתם על טיפוח השיער

השיער שלנו מהווה חלק בסיסי בזהות שלנו. אולם רוב הזמן הוא לא מתנהג בדיוק כמו שאנחנו רוצים. נשירה, שיער חלש, מפוצל ויבש ואפילו התקרחות הן רק חלק מהבעיות איתן מתמודדים אנשים רבים.
הנשירה מתחילה לרוב באיטיות ומבלי שנשים לב מצטברות יותר ויותר שערות על רצפת המקלחת, על המברשת ועל הכרית. יכול לעבור לא מעט זמן לפני שנבין שיש לנו בעיה, ובשלב הזה היא כבר תציץ אלינו מעבר למראה.

נשירת שיער, שיערות דקות, חלשות ומפוצלות, שיער חסר חיוניות וברק או אפילו התקרחות הן תופעות שכיחות יותר ממה שאנחנו חושבים.  נשים וגברים מכל הגילאים סובלים מהן מסיבות שונות ומחפשים את הפתרונות.
לעיתים הסובלים מנשירת שיער אינם  מוצאים פתרון טבעי מתאים שיסייע להם להתמודד עם הנשירה ומשלימים איתה בהכנעה ופונים לפתרונות מלאכותיים כדוגמת תוספות שיער והשתלות שיער. 

איך מאבחנים ומתאימים שגרת טיפוח שיער אישית?

מיכל בלהנס, מומחית לסופרפוד וקוסמטיקה טבעית, בעלת חברת ספירולינה פול לייף מציינת כי השלב הראשון לטיפול בנשירת שיער וליצירת שגרת טיפוח מותאמת אישית הינו אבחון הגורמים לנשירת שיער.
קיימים גורמים רבים לנשירת שיער כמו למשל גורמים גנטיים העוברים במשפחה, תזונה לקויה, זיהומים בקרקפת, שינויים הורמונליים, מתחים נפשיים, רמת החומציות בדם ומצבי סטרס מתמשכים.

נשירה בשיער יכולה להיות תוצאה גם של התעסקות מתמדת בשיער, צביעות תכופות, שימוש לא נכון במוצרי טיפוח והיגיינה, טיפולים שונים לשיער, החלקות, טיפולים שונים לשיער, פגיעה בשיער בעקבות בריכה וים וגם תוצאה של מזג האוויר הקשה בארץ.
לאחר האבחון יש להתאים פתרונות ייחודים עבור המצבים שגרמו לנשירה ולהתחיל בתהליך טיפול. מומלץ לבצע אבחון והתאמה אצל רופא או אצל מומחי קוסמטיקה ובריאות טבעית.  

הפתרון שנמצא מתחת לאף 

“רוב האנשים חושבים שהנשירה תלווה אותם לכל החיים ומרימים ידיים מראש.  אנשים שהשיער שלהם ניזוק ממזג האוויר ישימו כובע. זה לא באמת עוזר לאורך זמן.
נתקלתי גם במספר לא קטן של אנשים שהוציאו מאות ואלפי שקלים על טיפולים לשיער שרק הרסו אותו עוד יותר ולקחו ממנו את החיוניות” מציינת מיכל. מיכל מבהירה כי הפתרון לכל הבעיות האלה נמצא ממש מתחת לאף שלנו, ומגיע, כמו כל דבר – מהטבע.

ממה מורכבת הנוסחה הישראלית לטיפוח השיער?

הנוסחה שעליה מדברת מיכל מותאמת למזג האוויר הישראלי ונועדה לתת מענה למגוון רחב של בעיות שיער. “הבנו שאם רק נשלב כמה רכיבים כדי לטפל בשיער זה לא יהיה מספיק ושכדי לנצח את בעיות השיער עלינו לעבוד עם הטבע ולא כנגדו.
מסקנות אלו הובילו אותנו ליצירת הפורמולה המושלמת לטיפול בנשירת שיער ולטיפוח השיער – הרלייף. קראנו לה כך כי היא מחזירה את השיער לחיים” מציינת מיכל. המוצר הרלייף מגיע בקפסולות לבליעה המטפלות בשיער מבפנים ומבחוץ In&Out.
בנוסחה משולבים מספר מרכיבים המוכחים מדעית כיעילים לטיפוח וחיזוק השיערה – 

  • קולגן – החלבון העיקרי האחראי על חוזק החיבורים בגוף, ובכללם השיער. 
  • אצת הספירולינה – המזינה ומחזקת את השיער והגוף. 
  • שורש ליקוריץ – מעודד צמיחה מחודשת של השיער, משמר ומחזק פיגמנטים ומחזק את שורש השערה. 
  •  תמצית סרפד – המכילה ויטמינים, מינרלים וחלבונים המחזקים את זקיקי השיער ומשפרים מצבים בעייתיים בקרקפת. 
  •  אבץ – מינרל חיוני לגוף האחראי על ספיגה טובה של ויטמינים הכרחיים לחיזוק השיער. 
  • ויטמינים חיוניים לחיזוק השיער – כמו ויטמין C, ויטמין B3, ויטמין H. ויטמינים אלו מחזקים את השיער ומחזירים לו את החיוניות ואת הברק שלו.

טיפול כוללני מבפנים ומבחוץ

“טיפוח השיער הינו חלק עיקרי מהשגרה היומיומית של אנשים רבים. לכל בן אדם יש את הרגלי הטיפוח שלו שאי אפשר לקחת ממנו” מציינת מיכל.
מיכל מספרת על התהליך שהוביל אותה ליצירת הפורמולה הישראלית לטיפול בשיער. “אנחנו תמיד דואגים להיות בקשר עם הלקוחות שלנו כדי לבדוק איך עוד אנחנו יכולים לשפר את איכות חייהם.
בשיחות עם לקוחותינו, הבנו שצריך לתת מענה ייעודי לעניין של נשירת שיער, הקרחה ושיער מפוצל וחסר חיים.
לקחנו את כל הרכיבים הטבעיים העובדים על חיזוק שורש השיער, הזנה של השיער וצמיחה מחודשת של השיער – רכיבים כמו סופרפוד, צמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים – ושמנו אותם בקומפלקס אחד, ייחודי וטבעי המטפל בשיער מבפנים ומבחוץ”.

שיפור במצב השיער כעבור שבועיים בלבד

התוצאות, כפי שמתארת מיכל, לא פחות ממדהימות. צוות היועצות של ספירולינה פול לייף שומעות מלקוחות יום יום את התוצאות בזמן אמת, כשהמספרים מראים על כך שרוב המשתמשים בהרלייף ראו תוצאות כעבור שבועיים מהשימוש בנוסחה.

”הייתה לי נשירה מטורפת, כמות ענקית של שיערות הייתה נושרת מדי יום. ניסיתי הרבה מאוד מוצרים, כולל ויטמינים של חברות שונות, מוצרים למריחה על הקרקפת, ארבעה או יותר סוגי שמפו וכלום, ללא שום השפעה.
הזמנתי את כמוסות ההרלייף והן הפסיקו לי את הנשירה הגדולה תוך שבועיים. זה מדהים” מספרת לנו אחת מהמשתמשות במוצר. לקוחה נוספת שהחלה להשתמש בכמוסות הרלייף משתפת שמאז שהחלה להשתמש בכמוסות השיער שלה נושר הרבה פחות והפך לחזק יותר. 

טיפים לטיפוח השיער מצוות המומחים של ספירולינה פול לייף 

קיימות כמה דרכים מומלצות לטיפול בנשירת שיער ולטיפוח השיער – 

  • תזונה נכונה – צמיחה תקינה של השיער מתרחשת כאשר הויטמינים והמינרלים החיוניים לגוף נמצאים בדם בכמות תקינה.
    תפריט מאוזן הכולל פחמימות מורכבות, חלבונים איכותיים, שומנים בלתי רוויים וירקות ופירות עשוי לסייע במניעת הנשירה ועצירתה. 
  • שתיית מים בכמויות מספקות – למים יש חשיבות רבה בתפקוד גוף האדם שכן, 70% ממנו מורכב ממים.
    שתייה מספקת של מים מונעת התייבשות של העור, היחלשות סיבי השיער בקרקפת ועשויה לסייע לשיער לצמוח באופן תקין ולצמצם את הנשירה שהתחילה.
    רצוי לשתות לפחות 8 כוסות מים במהלך היום ולהפחית שתייה של משקאות ממותקים ושל משקאות המכילים קפאין.  
  • עיסויים בקרקפת – עיסויים בקרקפת מגבירים את אספקת הדם לאיזור, מחזקים את השיער וגורמים לו לצמוח בריא ובוהק יותר.
    מומלץ לעסות את השיער עם שמנים אתרים שונים כדוגמת ילנג ילנג, רוזמרין,  לבנדר, שמן קוקוס ושמן עץ התה. 
  • חפיפה נכונה – חפיפה שאינה מתבצעת עם שמפו ומרכך המותאמים לשיער עלולה לפגוע בו ולגרום לנשירתו. רצוי להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך או עם מומחי בריאות וקוסמטיקה בנוגע לבחירת שמפו ומרכך מותאמים לשיער שלכם. 
  • שמירה על רוגע נפשי – סטרס נפשי פוגע באיכות החיים שלנו וגם באיכות ובחוזק של סיבי השערה.
    על מנת לשמר את בריאות הגוף והנפש ואת בריאות השיער חשוב ליצור שגרה רגועה הכוללת קריאה, מדיטציה, שינה רצופה בלילה של 6 שעות לפחות, לחייך ולדעת שהכל קורה לטובה. 

מחקרים תומכים:

  1. Use of silicon for skin and hair care: an approach of chemical forms available and efficacy – PubMed (nih.gov)
  2. Microneedling for the treatment of hair loss? – PubMed (nih.gov)
  3. Platelet-rich plasma, the ultimate secret for youthful skin elixir and hair growth triggering – PubMed (nih.gov)
צפית לאחרונה