ההיסטוריה של שמן עץ התה האוסטרלי

שמן עץ התה האוסטרלי נחשב כיום לאחת מהמוצרים המבוקשים ביותר בתחום הקוסמטיקה הטבעית. אך עד לפני מספר שנים הוא היה נחלתם של התושבים באוסטרליה, ורק לאחרונה אנשים מתחילים לגלות את היתרונות הנפלאים שלו.
עץ התה האוסטרלי ידוע בזכות תכונות החיטוי העוצמתיות של עליו ובזכות היכולת של השמן המיוצר ממנו לטפל בפצעים ומחלות נוספות.
שמן עץ התה נמצא כבר בשימוש נרחב ברחבי אוסטרליה במאה השנים האחרונות, ועכשיו הוא הגיע גם לישראל כמוצר קוסמטיקה טבעית אורגנית.

מקורו של השם עץ התה

בשנת 1770 משלחת של הצי הבריטי הגיע לחופיי אוסטרליה וגילתה עץ גדול ומיוחד שלא נראה עד אותה עת. התושבים המקומיים של האי האוסטרלי סיפרו למשלחת הבריטית על כוחות הריפוי של עלי העצים הללו ועל כל התרומות בריאותיות שהם מקבלים. הילידים היו משתמשים בעלים של העצים הללו לטיפול בחתכים, פצעים וגם בכדי לייצר תה טעים ובריא. לאחר שהמשלחת הבריטים טעמה את התה של הילדים הם החליטו לקרוא לעץ – “עץ התה”.

הגילויים הראשונים של תרומות שמן עץ התה

לאחר גילוי העץ החלו המתיישבים באוסטרליה לחקור ולתעד את ההשפעות הבריאותיות של עלי עץ התה על זיהומים ומחלות אחרות. במהלך 150 השנה הבאים גילו חוקרים רבים שתמצית שמן מעץ התה מאוד אפקטיבית בטיפול בחיידקים ומזהמים שונים.

במהלך מלחמת העולם השנייה נוצרה התפרצות גדולה של פטריית רגליים בין גדודי החיילים האוסטרליים, חמורה עד כדי כך שנאלצו לאשפז מאות חיילים אוסטרליים במהלך המלחמה. בשלב שזה נראה ששום דבר לא עובד בכדי לפתור את המצב, יום אחד, חובש שהיה יליד אוסטרליה נזכר בשמן עץ התה והחל לטפל בפטרת של החיילים והמגפה נעלמה תוך כמה ימים. שמן עץ התה הפך להיות חלק בסיס בכל ערכה של לוחם אוסטרלי מאותו רגע ועד לסיום המלחמה.

בעשרות השנים שלאחר מכן, שמן עץ התה היה ידוע ברחבי אוסטרליה בתור פתרון רפואי נהדר למגוון רחב של בעיות. הוא היה מאוד מבוקש בקרב האוסטרליים אך פחות ידוע בעולם.

שמן עץ התה פרץ בשנים האחרונות לתודעה העולמית

ייצור שמן עץ התה המשיך לעבוד בכדי לענות על הביקוש הגדול באוסטרליה, אך לפני מספר שנים, הצליחו מגדלים באוסטרליה לגדל עצי עץ תה איכותיים יותר בייצור שמן בעל ריכוז גבוהה יותר שמחזיק לאורך זמן. היום בגלל שיטות החקלאות המתקדמות הללו והייצור היעיל של המייצרים באוסטרליה ניתן להשיג את שמן עץ התה האוסטרלי בקלות בכל רחבי העולם – וגם בישראל.

שימושים פופולאריים של שמן עץ התה האוסטרלי

  • במהלך מאות השנים האחרונות גילו שימושים רבים לשמן המופק מעלי עץ התה האוסטרלי כגון:
  • מסייע לרפא ולהרגיע כוויות שמש.
  • מרפא דלקות עור שונות באופן טבעי כגון פסוריאזיס ואסטמה של העור.
  • מקל על תחושת הגירוד של פריחות ועקיצות יתושים. מסייע להפחית את הפריחה בעור לאורך זמן.
  • ניתן להשתמש בשמן עץ התה בתור חומר מנקה לכל מטרה (ערבוב מים עם כמה טיפות שמן עץ התה) בגלל שהוא מנקה באפקטיביות פטרת וחיידקים שונים.
  • השמן מצוין כטיפול טבעי באקנה.
  • הוספת מספר טיפות של שמן עץ התה לשמפו עוזר להילחם בכינים.
  • כמובן שהוא מרפא פטרת בציפורניים ויבלות שונות.
  • יש אנשים אשר משתמשים במתכון ביתי של משחת שיניים משמן עץ התה בכדי להילחם בריח רע מהפה.
  • חומר חיטוי יעיל לחתכים, שריטות ופציעות שונות.
  • מקל על כאבי אוזניים אצל ילדים ומבוגרים. פשוט מערבבים טיפה אחת של שמן עץ התה עם כפית שמן זית ומטפטפים לתוך האוזן.
  • שמן עץ התה הוא נהדר בכדי להסיר ריח קשה מבגדים. כל מה שצריך לעשות זה להוסיף כמה טיפות שמן במכונת הכביסה והריח נעלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *