האם כדאי לתת פרוביוטיקה לילדים שלי?

מחקרים רבים בחנו את התרומה של פרוביוטיקה לילדים. המחקרים הראו שהוספת פרוביוטיקה לתינוקות וילדים יכולה לשפר את תפקוד מערכת העיכול שלהם ולמנוע בעיות עיכול רבות. אך עם זאת, חשוב לדעת שתערובות פרוביוטיקה צריכה להיות תואמת להרכב החיידקים הייחודית של הילד.

פרוביוטיקה היא תערובת תוסף מזון על המורכבת ממספר מיקרואורגניזמים חיים, שחלקם גם ניתן למצוא במוצרי חלב נפוצים רבים כמו יוגורט, אשר משנים לטובה את איזון החיידקים בקיבה. “החיידקים הטובים” הללו מונעים מ”חיידקים רעים” להיווצר בקיבה ושומרים על יחס חיובי של חיידקים טובים לרעים. בעקבות השינוי החיובי הזה במערכת הקיבה, הרבה הורים שוקלים לתת לתינוקות ולילדים שלהם פרוביוטיקה על בסיס יומי בכדי לחזק את מערכת העיכול ובכדי למנוע מחלות.

אין סיבה להתלבטות לגבי מתן פרוביוטיקה לילדים

הרבה הורים עדיין לא בטוחים שהם צריכים בכלל לתת לילדים שלהם תוספי פרוביוטיקה, אך חשוב להבין שכבר היום חיים בקיבה של הילד שלך מיליוני חיידקים חיים שונים הנחשבים לטובים ורעים. הם שם מאז הלידה שלו, כאשר חלק מהחיידקים הללו התקבלו בזמן שהוא הונק וכאשר הוא התחיל לקחת תחליפי חלב אם שונים.

עוד בזאת, מערכת העיכול של הילד שלך היא ייחודית לו כמו טביעת האצבע שלו. כלומר, לכל ילד יש את הרכב החיידקים הטובים והרעים הייחודי לו במערכת העיכול, השונה מילדים אחרים. קיימים טריליונים של חיידקים שונים (טובים ורעים) אז אפשרויות השילוב בניהם היא אינסופית.

הרבה הורים לא בטוחים שהילד שלהם זקוק בכלל לתוסף פרוביוטיקה, כי מאוד יכול להיות שהאיזון שבמערכת העיכול שלו תקין. עם זאת, ההמלצה הרווחת היא כן לתת לילד תוסף פרוביוטיקה מסוים בכדי להיות על הצד הבטוח של איזון החיידקים במערכת העיכול. לראיה, רוב תחליפי חלב האם בשוק היום כוללים מספר חיידק פרוביוטיקה טובים לשמירה על איזון תקין של חיידקים במערכת העיכול.

בריאות תקינה של הילד מתחילה מאיזון בריא של חיידקים בקיבה

הרעיון הוא לשמור על איזון תקין של החיידקים הללו, כאשר יש ילדים ששומרים על איזון תקין גם בלי עזרה של תוספי פרוביוטיקה, ויש ילדים שזקוקים לתמיכה תזונתית מסוימת. על ידי הוספת פרוביוטיקה לתזונה היומית של הילד, ניתן להבטיח איזון תקין של חיידקים במערכת העיכול שלו ולמנוע בעיות רפואיות שונות הקשורות לאיזון לא תקין של חיידקים במערכת העיכול כגון שלשולים, כאבי בטן ועיכול לקוי. אם תתחילו מוקדם לתת לילד שלכם פרוביוטיקה, תוכלו להרגיל את הגוף שלו לייצר את החיידקים הטובים הללו טוב יותר.

פרוביוטיקה מגינה על האיזון הטבעי בקיבה גם בזמן מחלה

יש כוחות חיצוניים שעשויים לפגוע באיזון החיידקי במערכת העיכול, לרבות לקיחת אנטיביוטיקה. מחקרים הראו שאנטיביוטיקה יכולה להפחיד את הנוכחות של חיידקים טובים במערכת העיכול עד 30% בקרב ילדים, מה שמסביר את תופעות הלוואי הנפוצות של שלשול וכאבי בטן אצל ילדים קטנים שלוקחים אנטיביוטיקה. בשנים הראשונות של הילד מומלץ להרגיל אותו בלקיחת פרוביוטיקה בכדי שהגוף שלו יהיה חזק יותר בלחימה נגד תופעות הלוואי של האנטיביוטיקה. נוסף על כך, מומלץ לשקול להוסיף מזונות על כמו טבליות כורכומין לחיזוק המערכת החיסונית.

מה עוד חשוב לדעת לגבי קניית פרוביוטיקה לילדים?

כפי שציינו לעיל, כל ילד מחזיק בשילוב חיידקים ייחודי עבורו. אז כאשר פונים לרכוש תוסף פרוביוטיקה יש לבחור תוסף שמכיל כמות גדולה של חיידקים טובים ממגוון רחב של סוגי חיידקים. כך תוכלו להבטיח שהילד שלכם מקבל כמה שיותר חיידקים טובים המתאימים לשילוב החיידקים בקיבה שלו.

נוסף על כך חשוב לדעת, שההשפעה של פרוביוטיקה היא זמנית. זאת אומרת שחיידקים טובים של פרוביוטיקה לא מצטברים בקיבה לזמן רב מדי. בעוד שהם כן יכולים לעודד היווצרות של עוד חיידקים טובים במערכת העיכול, חשוב לדאוג לצרוך על בסיס קבוע תוספי פרוביוטיקה לשמירה על איזון תקין במערכת העיכול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *