איך לצרוך כורכום כחלק מתזונה בריאה

צריכת כורכומין (תבלין / כדורי כורכום)

כורכומין נמצא בריכוז גבוה בתבלין הכורכום, מה שהופך את התבלין הזה לאחד מהתבלינים הבריאים ביותר בעולם.

אך כדאי לדעת שרק חלק קטן של כורכומין נספג בגוף מאכילה של מאכלים המתובלים בכורכום.
לכן, אם לא יודעים איך לקחת כורכום בצורה הנכונה ביותר אפשר לאבד הרבה מכמות הכורכומין הקיימת בתבלין הנפלא הזה.
המשיכו לקרוא בכדי לגלות באמת איך כדאי לקחת כורכומין.

כורכום הוא צמח שורש המשמש כתבלין כבר שנים במטבח הדרום אסייתי, אך הוא הרבה מעבר לתבלין פשוט.
מחקרים מהעשורים האחרונים מצאו שבתוך הכורכום יש תוסף תזונה בשם כורכומין אשר מציג סגולות בריאותיות רבות, החל מהקלה על בעיות במערכת העיכול ועד ללחימה במחלות קשות כמו אלצהיימר.
כמות נוגדי החמצון הקיימים בתוסף כורכומין הופכים אותו למצרך מבוקש עבור כל אחד שרוצה לחזק את המערכת החיסונית של הגוף דרך התזונה היומית.

לא ניתן לקבל מספיק כורכומין רק דרך אכילת כורכום

כורכום הוא המקור העיקרי לקבלת כורכומין, אך חשוב לדעת שקיימת בעיה בספיגת כורכומין בגוף רק דרך הוספת כורכום למאכלים שונים.
זאת מכיוון שלוקח הרבה זמן לגוף להפריד בין כורכומין לתבלין הכורכום, זמן שבמהלכו הכבד מפרק את הכורכום ובעזרת תהליך חילוף החומרים נפטר ממנו במהירות.
מחקרים מצאו שהגוף סופג מאכילת כורכום רק בין 5% לבין 7% כמות כורכומין בלבד מאכילה של תבלין כורכום.

מהן החלופות לאכילת כורכום בכדי לקבל כורכומין?

משמעות בעיית הספיגה של כורכומין דרך הוספת כורכום לתזונה היומית היא שאנשים שרוצים לקבל כמות מספקת של כורכומין ביום צריכים למצוא חלופות.
למזלנו אנו נמצאים בעידן מתקדם שבו יצרנים בתחום מזון העל הצליחו להפריד כורכומין משורש הכורכום ולייצר מגוון מוצרים עם ריכוז כורכומין גבוה במיוחד.
בעזרת תוספי מזון העל הללו גם אתם יכולים ליהנות מכמות הכורכומין היומית הנדרשת מבלי לתבל כל מאכל שאתם אוכלים במהלך היום בכמויות מטורפות של כורכום.

כפית כורכום ביום או יותר? כמה כורכומין לקחת ביום?

השאלה שעולה בעקבות האפשרות לקחת תוספי מזון על של כורכומין היא, כמה כורכומין צריך לקחת בכדי ליהנות מכל סגולות הכורכומין השונות?
ובכן, התשובה תלויה רבות במצב הבריאותי שלך.

אנשים בריאים בגיל צעיר לא צריכים לקחת כמויות גבוהות של כורכומין.
מספיקה להם כמות מצומצמת של כורכומין רק בכדי לשמור על ריכוז סביר של נוגדי חמצון בגוף המעניקים לגוף את היכולות להילחם בהיווצרות מחלות חדשות.

מצד שני, אנשים מבוגרים שצריכים את נוגדי החמצון שבכורכומין כמניעה למחלות הקשורות להזדקנות או אנשים הסובלים מבעיות בריאותיות כמו בעיות עיכול אשר יכולים לקבל הקלה מהרכיבים הטבעיים של כורכומין צריכים לקחת כמויות גדולות יותר של כורכומין מהמומלץ.
כדאי לאנשים אלו להתייעץ עם מומחה מתחום הרפואה הטבעית לגבי טיפול תרופתי טבעי המשלב כורכומין, מורינגה, ספירולינה וכו’.

איך לקחת כורכומין?

כמובן שהאפשרות להוסיף כורכום למאכלים שונים היא דרך נהדרת לשלב כמויות של כורכומין בתזונה היומית, אך מומלץ לעשות זאת בשילוב עם לקיחת תוספי מזון של כורכומין.
ניתן לרכוש כורכומין בצורה של קפסולות ואבקה בריכוזים גבוהים.

בעוד כדורי כורכום יש לבלוע כמו כדורים רגילים של תוספי מזון, את האבקה ניתן לשלב במגוון צורות של מאכלים או בשתייה.
בין אם אתם מוסיפים אבקת כורכומין למרק או בין אם אתם שותים אותה בכוס מים חמים, דאגו לשלב אות האבקה עם נוזלים לספיגה טובה יותר בגוף.

מתי כדאי לאכול כורכום ולקחת כורכומין

עובדה חשובה שהרבה אנשים שלוקחים כורכומין לא מודעים אליה היא שחומר כורכומין נספג טוב יותר בגוף לאחר תקופה ממושכת של צום.
בעקבות כך, מומלץ לקחת כורכומין לפני הארוחה הראשונה של היום או לפחות 4 שעות אחרי הארוחה האחרונה בכדי לספוג מקסימום מכמות הכורכומין הנצרכת.

אכילה מרובה של כורכום כל יום אינה מומלצת מכיוון שהיא יכולה לגרום לתופעות לוואי כגון גירוי שלפוחית השתן במהלך הריון.

כורכום ידוע כתבלין הממריץ את פעולת שלפוחית השתן. נשים במהלך הריון צריכות לצמצם את צריכת הכורכום שלהם מכיוון שהם כבר נמצאים באיזון הורמונלי שמוביל לרגישות רבה יותר בשלפוחית השתן, אז אין צורך בגירוי נוסף מאכילת כורכום.
במקום לאכול כמויות גדולות של כורכום במהלך הריון ניתן לקחת תוסף כורכומין בכדי ליהנות מכל הטוב שבכורכום מבלי לסבול משלפוחית רגיזה. בנוסף, ניתן לצרוך מורינגה במהלך הריון ומוצרי מזון על אחרים.

צריכה רבה של כורכום עלולה לגרום לשלשול הרבה אנשים רוצים לקחת כורכום בגלל שהוא מסייע בהתמודדות עם בעיות ומחלות רבות במערכת העיכול, אך חשוב לדעת שאכילה גדולה מדי של כורכום יכולה להוביל לשלשולים. כורכומין מצד אחד עוזר לבטן לעכל טוב יותר את האוכל ולהפחית דלקות במעי הגס אבל עד כמות מסוימת.

בכדי לא להגיע למצב שאתם לוקחים יותר מדי כורכומין ומקבלים את התוצאה ההפוכה שלשמה התחלתם להוסיף כורכום למאכלים, רצוי לקחת תוסף כורכומין בכמוסות אחידות המתאימות לכמות המנה היומית.
כורכומין בכמויות גדולות מעודד דימום אחד היתרונות הבריאותיים של כורכומין הוא העזרה שלו בדילול הדם.

בעקבות כך, אנשים הסובלים מבעיות לב ולחץ דם גבוה מעדיפים לצרוך כורכומין כטיפול טבעי מאשר תרופות מדללות דם סטנדרטיות. אך במקרים חריגים בהם אדם סובל מדימום כלשהו או במהלך ימי המחזור, כדאי לצמצם את הצריכה של כורכומין וכורכום למינימום בכדי למנוע דימומים גדולים.
מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי לקיחת כורכומין אם אתם כבר לוקחים תרופה מדללת דם.

כורכום יכול לגרום להרגשת נפיחות כורכום הוא תבלין חריף חזק מאוד. בהתחשב בעד כמה הוא לרוב מתובל עם פלפל שחור ועוד תבלינים אחרים מהמטבח ההודי, בהרבה מקרים אכילה מרובה שלו יכולה להוביל להרגשת נפיחות בבטן.
נפיחות כזאת מלווה בבחילות והרגשה של אי נוחות. זאת אחת הסיבות המרכזיות מדוע לא כדאי לאכול יותר מדי כורכום ביום. במקום לאכול כמות גדולה של כורכום ולסבול מנפיחות, מומלץ לקחת תוסף כורכומין טהור.

2 תגובות על “איך לצרוך כורכום כחלק מתזונה בריאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *