איך להתמודד עם הזעה באופן טבעי

 

אף אחד לא רוצה ללכת ביום יום כאשר הוא מריח רע בגלל הזעה (ואף אחד לא נהנה להיות בסביבת מישהו שמריח רע בגלל הזעה), אבל בשנים האחרונות עולה השאלה, מהו המחיר שאנו משלמים על שמירת ריח נעים במהלך היום? השימוש הקונבנציונאלי בדאודורנטים הוא מסוכן ועדיף להשתמש בשיטות טבעיות להתמודדות עם זיעה ובתכשירים של קוסמטיקה טבעית.

בעיית החומרים המסוכנים בדאודורנטים הרגילים התחילו לעלות לדיון בקרב מדענים בתחילת שנות ה-2000, כאשר חוקרים מבריטניה הדגישו את הסיכונים אפשריים הכרוכים בחומרים המשמרים הידועים בחומרים פעילים בדאודורנטים השכיחים. אותם חומרים משמרים הנם חומרים אשר מסייעים לחומר הקיים במוצר הקוסמטי להיספג ביעילות רבה יותר בעור.

החומרים המשמרים הללו מבוססים על אסטרוגנים אשר לשימוש קבוע בהם יש השלכות בריאותיות שליליות. בשנת 2004 חוקרים באוניברסיטת רידינג מצאו עקבות של חומרים משמרים בעלי מרכיב אסטרוגנים במדגם של נשים החלו בסרטן השד. מסקנתם הייתה, כי הכימיקלים הללו חלחלו לתוך הרקמה לאחר שנמרחו על העור, כנראה באמצעות דאודורנטים, והחומרים המצויים בדאודורנטים להתמודדות עם הזעה יכולים לשמש כדלק לצמיחה של גידולים בשד.

יצרנים וגופי התעשייה בתחום הקוסמטיקה הכימית מהרו לסתור את הטענות הללו, אך מאז פורסמו מחקרים שחזקו את הקשר בין חומרים משמרים המצויים בדאודורנטים לבין סרטן השד. המשמעות של זה הייתה, שחברות קוסמטיקה כימית כבר לא יכולות להישען על הרעיון שהעדר ראיות הוא עדות לבטיחות השימוש בדאודורנטים כימיים. עוד נדגיש האיחוד האירופי העביר הצעה להוריד את הריכוזים בחלק מהחומרים המשמרים של הדאודורנטים הטבעיים, ובדנמרק אפילו אסרו על מכירה של מגוון רחב של דאודורנטים. המסקנה היא שהתמודדות עם הריח הרע של הזיעה בעזרת דאודורנטים לא טבעיים הוא עניין מסוכן מאוד.

אז איך אפשר להתמודד עם ריח הזיעה בדרך הבטוחה?

חשוב להבין שריח הגוף נגרם על ידי חיידקים שחיים על העור של בתי השחי ואותם חיידקים נוצרים גם מתהליכים טבעיים בגוף.

הריח הרע של הזיעה לא נוצר מהזיעה עצמה, אלא, מהמפגש בין הזיעה לחיידקים שעל העור. לכן באזור בית השחי, שבו יש ריכוז החיידקים גדול יותר, יש יותר ריח זיעה רע בהשוואה למקומות אחרים כמו אזור הפנים והצוואר. בעצם דאודורנטים רגילים פועלים למניעת היווצרות הזיעה באזור בית השחי. הם לא מטפלים בבעיה שגורמת לזיעה אלא מונעים זיעה בכדי למנוע ריח רע, כאשר ההשפעה העקיפה היא שהם פוגעים בבלוטות הזיעה של הגוף וגורמים לגוף לספוג חומרים מסוכנים.  ישנם מספר דרכים טבעיות שניתן להתמודד עם ריח זיעה בלי הסיכון של שימוש בחומרים לא טבעיים המסוכנים לגוף.

דבר ראשון, כפי שציינו, החיידקים שחיים על הגוף נוצרים גם מפסולת של הגוף ולכן אפשר לשפר את זה בכך שנאכל בריא יותר. תזונה בריאה יותר יכולה למנוע ריחות רעים. יש מאכלים שמסייעים לכך כמו עשב חיטה שיש בו המון כלורופיל ונאבק בריחות רעים.

אפשרות שנייה היא לעבור להשתמש בתכשירי קוסמטיקה טבעית כמו דאודורנט טבעי.

דאודורנט טבעי מיוצר מחומרים טבעיים ובריאים בלבד. אין בו שום חומר כימי מסוכן. מה שהדאודורנט הטבעי עושה זה, שהוא מטפל בעור בית השחי בכך שמנסה להיפטר מהחיידקים הרעים שמתגוררים על העור. כך שכאשר אנו מזיעים, וחשוב להזכיר שזיעה היא תהליך טבעי של הגוף והיא דווקא פעולה טובה של העור, הזיעה לא תפגוש חיידקים אלו ותייצר ריח רע. דאודורנט טבעי הוא תכשיר קוסמטיקה טבעית מצוין שמטפל בבעיית ריח הזיעה בדרך בטוחה ללא תופעות לוואי.

מבצע!
מבצע
החל מ 36
42

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *