מיתוסים ועובדות על אבקת אסאי

מיתוסים ועובדות על אבקת אסאי

יותר ויותר אנשים מתחילים להכיר ולחוות את היתרונות הבריאותיים של מזונות על שונים כגון פרי היער גוג’י ברי, מאקי ברי, זרעי צ’יה וכמובן אסאי. כל פירות היער הללו מוגדרים כפירות מזון על מכיוון שהם מציעים ערך תזונתי גבוה במיוחד ביחס לכמות הקלוריות שלהם, ערך תזונתי שמעניק יתרונות בריאותיים רבים.

אבקת אסאי, צורת הצריכה השכיחה ביותר בעולם של פרי האסאי, בעצם נחשבת לתוספת תזונה מעולה ליום יום. תכונות החמצון המדהימות שלה, הסיבים הבריאותיים, ביחד עם היכולת לזרז שריפת שומן הופכים את האבקה למאוד מבוקשת.

קצת עובדות על אסאי

האסאי הוא פרי יער בצבע סגול כהה, המזכיר בצורתו ענבים גדולים. הפרי גדל באשכולות ענקיים על צמרות עצי דקל האסאי, אשר ניתן למצוא ביערות הגשם של האמזונס. את אשכולות פרי האסאי קוצרים הישר מהעצים, ומשווקים את הפרי במגוון צורות: בצורתו המקורית, כמיץ סחוט טבעי, כמאכל קפוא ולרוב הארצות בתור אבקת אסאי. האבקה של פרי האסאי נמכרת ברוב המקומות בעולם מכיוון שרק בצורה הזאת אסאי שומר על טריותו וערכיו התזונתיים לאורך זמן, עד שהוא מגיע לארצות רחוקות מברזיל. בזכות היכולת להפוך לאבקה, אסאי הצליח להתפתח מאלמוניות, בה היה ידוע רק באזורים של יערות הגשם, לפרי מזון על בכל העולם.

המיתוסים על אבקת אסאי

בכל הנוגע לאבקת אסאי ישנם כמה מיתוסים ואי הבנות בין אנשים המחפשים לצרוך אסאי לבין המשווקים. בכדי להסדיר את העניינים הללו, נציג כמה מיתוסים שכיחים לגבי אבקת אסאי.

  • לאסאי יש טעם המתואר לעתים קרובות כטעם של יין אדום עם נימה חזקה של פירות ושוקולד. נוסף על כך, אנשים רבים טוענים שעל מנת לקבל את כל הערכים התזונתיים של אסאי, כגון נוגדי החמצון והסיבים התזונתיים שלו, יש לשתות מיץ סחוט טרי בלבד. זהו מיתוס לא נכון. ראשית כל, פרי האסאי אינו שומר על ערכיו התזונתיים ועל טריותו מעבר ל-24 שעות, לכן, האופציה היחידה לצרות אסאי בישראל הוא באמצעות אבקת אסאי. דבר שני, אבקת האסאי שומרת על כל הערכים התזונתיים של פרי האסאי וגם על הטעם שלו. זאת אומרת, שהוספת אבקת אסאי למים או לשייק מספקת לנו את הטעם העשיר של האסאי ואת כל הערכים הבריאותיים שלו.
  • הפופולריות של האסאי היא בעיקר בשל הריכוז הגבוה מאוד של נוגדי חמצון שהוא מכיל. בקצרה, נוגדי חמצון מונעים חמצון של תאים בגוף, שמאפשר לרדיקלים חופשיים לגרום נזק לתאים ולבלוטות בתוך הגוף. רדיקלים אלו מביאים למחלות והזדקנות. מיתוס זה נכון מאוד, העובדה שיש באסאי נוגדי חמצון הופכים אותו לתוסף תזונה המעשיר בחומרים נוגדי חמצון את הגוף ומונע נזק של רדיקלים חופשיים. באבקת אסאי יש ערך גבוהה של נוגדי חמצון ומומלץ להוסיפה לתזונה היומית.
  • אסאי מכוון רבות לציבור לקוחות אשר רוצה לרדת במשקל. הסיבה לכך היא, שאסאי נחשב לפרי מזון על שמסייע בשמירה על משקל ובשריפת שומן. זהו מיתוס נכון מאוד. אסאי תורם לתהליך חילוף החומרים בגוף, מעניק מקורות אנרגיה גבוהים והסיבים התזונתיים שלו מעניקים תחושב שובע. הוספת שייק יומי המורכב מאבקת אסאי ומים יכול לסייע לזירוז דיאטה מבוקרת. אסאי בהחלט נחשב למזון על המסייע לירידה במשקל כמו מזונות על אחרים כגון: שמן קוקוס, גוג’י ברי, מאקי ברי ועוד.
  • אסאי גם מוכר בתור מקור גבוה באופן טבעי בחומצות שומן חיוניות, חומצות שומן בריאות שדומות לחומצות הבריאות של שמן הזית. מיתוס זה בהחלט נכון, מה שהופך את אבקת האסאי לאבקה שניתן להוסיף למתכונים רבים כתחליף לשמנים לא בריאים. אבקת אסאי מצוינת לבישול מלא של קדרות בשר ובו זמנית מעניקה טעם של יין, שהולך מצוין עם מאכלי בשר שונים. מומלץ לנסות.
צפית לאחרונה